DERS ADI

: Nörokimyaya Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBİ 5057 Nörokimyaya Giriş SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. PINAR AKAN

Dersi Alan Birimler

Temel Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İnsan vücudunda gerçekleşen hücreler arası ve hücre içi haberleşme için gerekli sinyal iletimi, nöronal ağ yapısının ve hücresel ve fonksiyonel nörokimyasal süreçlerin öğrenilmesi , ileri nökimyasal araştırmaların uygunlanabilmesi veya anlaşılabilmesi için bir temel oluşturulması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel nöroanatomi düzeyinde nöronal ağ bilgisinin edinilmesi
2   Hücre içi ve hücreler arası sinyal iletim sürecinin öğrenilmesi
3   Nörotransmitter metabolizması ve fonksiyonlarının öğrenilmesi
4   Miyelin yapısı ve hasar mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olunması
5   Nörokimyasal süreçlerin nörolojik hastalıklardaki rolleri hakkında sunum yapılacak düzeyde bilgi sahibi olunması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Nöroanatomi I
2 Temel Nöroanatomi II
3 Hücreiçi sinyal iletimi
4 Hücrelerarası sinyal iletimi
5 Sinapsların fonksiyonel yapıları ve sinaptik ileti
6 Nörotransmitterler I ; Temel özellikleri
7 Nörotransmiterler II ; Metabolizmaları
8 Doğal ve Yapay nöronal Ağlar
9 Yapısal ve Fonksiyonel Nöroplastisiteye Genel Bakış
10 SSS dan kaynaklanan hormonlar ve nöromodulasyon
11 Miyelin yapısı ve sinyal iletimindeki rolü
12 Miyelin hasar mekanizmaları ve ilişkili hastalıklar
13 Öğrenmenin biyokimyasal mekanizması
14 Beyinin strese yanıt mekanizmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Basic Neurochemistry, Eighth Edition: Principles of Molecular, Cellular, and Medical Neurobiology 8th Edition (Academic Press, UK. 2012)
Yardımcı kaynaklar: The Biochemical Basis of Neuropharmacology 8th Ed.2003,USA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri: Ders, kuramsal ve olgu tartışması komponentlerinden oluşacak ve bu etkinlikler, iç içe, birbiri ile örülmüş olarak ele alınacaktır. Ders, interaktif yöntemlerle işlenecektir. Öğrencilerin, verilen kaynaklardan yararlanarak derse önceden okumuş olarak gelmeleri beklenmektedir.
Yöntemler: interaktif sunumlar, grup çalışmaları, grup tartışmaları, öğrenci sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.20 +PO * 0.20 + FN* 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PO * 0.20 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Nörokimyasal süreçler , nöronal yapı ve fonksiyonları, nörokimyasal süreçlerin nörolojik hastalıklardaki rolleri hakkındaki bilgi ara ve final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Pınar Akan
Tel: 4124411/4401

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma saat 10.30-11.30 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Makale Sunumu 0 0 0
Ödev Hazırlama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 0 0 0
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 24 24
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 15 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 5 75
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.245
ÖK.34
ÖK.455
ÖK.55455