DERS ADI

: Şizofreni'nin Nörobiyolojik Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBI 5043 Şizofreni'nin Nörobiyolojik Temelleri SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. KÖKSAL ALPTEKİN

Dersi Alan Birimler

Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans
Temel Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Başta şizofreni olmak üzere psikotik bozuklukların oluşum düzeneklerinin genetik ve nörokimyasal bileşenlerinin incelenmesi, bu bağlamda davranış ve düşüncelerin nörokimyasal temellerinin gözden geçirilmesi, şizofreni kliniğinin özellikle düşünce ve davranış bozuklukları, bilişsel işlev bozuklukları özelinde incelenmesi ve şizofrenide kullanılan ilaç tedavilerinin özellikle nörokimyasal boyutu ile incelenmesi hedeflenmiştir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikotik bozuklukların oluşum düzeneklerinin genetik ve nörokimyasal bileşenlerinin öğrenilmesi
2   Davranış ve düşüncelerin nörokimyasal temellerinin öğrenilmesi
3   Şizofreni kliniğinin bilişsel işlev bozukluklarının öğrenilmesi
4   Şizofrenide kullanılan ilaç tedavileri ve nörokimyasal boyutu hakkında bilgi sahibi olma
5   Şizofreni genetiği ve görüntüleme bulguları hakkında bilgi sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım: Psikotik Bozuklukların Tanımı Sınıflandırılması
2 Düşünce ve Davranışın Nörobiyolojik Temelleri
3 Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozuklukların Klinik Özellikleri
4 Şizofreni Etyolojisi: Sinir Gelişimsel Bozukluk
5 ARA SINAV Şizofreni Etyolojisinde Dopamin Sisteminin ve Diğer Nörotransmitterlerin Yeri
6 Bilişsel İşlevler: Nöropsikolojiye Giriş
7 Nöral Döngüler ve Bilişsel İşlemleme
8 Şizofrenide Görülen Bilişsel Bozukluklar
9 Şizofrenide Beyin Görüntüleme Bulguları
10 Şizofreni Genetiği
11 Şizofrenide Farmakogenetik gelişmeler
12 Antipsikotik İlaçların Tanıtımı-Sınıflandırılması
13 Proje sunumu
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Comprehensive Care of Schizophrenia (A textbook of clinical management). Ed. Jeffrey A Lieberman, Robin M Murray. Martin Dunitz Ltd., 2001.
Yardımcı kaynaklar:
1. Molecular Neurobiology. For the Clinician (Review of Psychaitry Series Vol 22). Ed. Dennis S. Charney.. American Psychiatric Publishing, Inc.Arlington VA, 2003.
2. Essential Psychopharmacology. Neuroscientific basis and practical applications. Stephen M Stahl. Cambridge University Pres, 2000.
3. Schizophrenia Bulletin, Schizophrenia Research, Biological Psychiatry, Arch General Psychiatry, J Clinical Psychiatry, Brain Research, gibi güncel dergiler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal ders ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kuramsal bilgi sınav ile değerlendirilecek

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

412 4157

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 5 75
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 15 2 30
Sunum Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 226

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154
ÖK.2544
ÖK.3444
ÖK.44
ÖK.55