DERS ADI

: Sosyal Öğrenme Teorileri Kapsamında Çalışan Davranışı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEK 6150 Sosyal Öğrenme Teorileri Kapsamında Çalışan Davranışı SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Amacı

Derste; sosyal öğrenme teorileri üzerinden sosyal bilinç, çevresel algı oluşumu ve bunun günümüz insanı üzerinde yarattığı `bireyselleşme, sosyal medyayla örgütlenebilme ve yalnızlaima etkisi incelenecektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal Öğrenme Teorileri öğrenilecektir (P01-P02-P04-P05)
2   Sosyal Öğrenme teorileri ve çevresel algı oluşumu bağı öürenilecektir(P01-P02-P04-P05)
3   Sosyal Öğrenmenin, Sosyal Bilinçi oluşumundaki etkisi öğrenilecektir (P01-P02-P04-P05)
4   Sosyal Bilinçin, çalışan davranışı üzerindeki etkileri öğrenilecektir. (P01-P02-P04-P05)
5   Son dönemli sinirbilim çalışmalarının sosyal öğrenme-sosyal algı-sosyal bilinç kavramlarını nasıl açıkladığı öğrenilecektir(P01-P02-P04-P05)
6   Çalışan devranışları, deneysel yaklaşımlarla irdelenecektir. (P01-P02-P04-P05)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal Öğrenme Teorileri-1
2 Sosyal Öğrenme Teorileri-2
3 Sosyal Öğrenme teorileri ve çevresel algı oluşumu-1
4 Sosyal Öğrenme teorileri ve çevresel algı oluşumu-2
5 Türetilmiş İhtiyaçların Sosyal Öğrenmeyle gelişimi ve sosyal algı gelişimi-1
6 Türetilmiş İhtiyaçların Sosyal Öğrenmeyle gelişimi ve sosyal algı gelişimi-2
7 Paylaşılan Sosyal Algının Gerçekliği ve Tüketim Ekonomisiyle Bağı-1
8 Vize
9 Paylaşılan Sosyal Algının Gerçekliği ve Tüketim Ekonomisiyle Bağı-2
10 Toplumsal alanlar ve sosyal bilinç etkileşimi: Çalışan Davranışı açısından incelenmesi-1
11 Toplumsal alanlar ve sosyal bilinç etkileşimi: Çalışan Davranışı açısından incelenmesi-2
12 Yeni Sinirbilim ve Çalışan Davranışları
13 Yeni Sinirbilim ve Deneysel Çalışmaları
14 Seminer

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Griffin, E. Social learning theory of Albert Bandura. McGraw-Hill.
2- Thinking Big: How the Evolution of Social Life Shaped the Human Mind, Clive Gamble, John Gowlett, Robin Dunmar, Thames&Hudson, 2014, London
3- Social Policy and Social Change: Toward the Creation of Social and Economic Justice, Jillan Jimenez, 2010
4- The Social Conquest of Earth, Edward O. Wilson, Liveright Publishing, 2013
5- The Spirit Level: Why Equality is Better for Everyone, Richard Wilkins and Kate Pickett, Penguin Books, London, 2010
6- Understanding Human Need, Hartley Dean, The Policy Press, London, 2011
7- Unfit fort he Future: The Need for Moral Enhancement, Ingmar Persson and Julian Savulescu, Oxford Press, 20121

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar ve sunumlar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

m.colak@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555
ÖK.555555
ÖK.655555