Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. TİJEN ERDUT |
Dersi Alan Birimler |
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora |
Dersin Amacı |
Dijital teknolojiler, özellikle 21. yüzyılın ilk on yılında gerçekleşen etkileşimli (interactive) ve mobil iletişim araçlarının kullanımındaki hızlı artıştan sonra ekonomik ve toplumsal alanda devrim niteliğini taşıyan büyük etkiler yaratmıştır. Sosyal ağlar, interaktif hizmetler ve mobil internet gibi gelişmeler ortaya çıkardıkları yaratıcı potansiyelin de ötesinde tüm beklentileri aşmıştır. Dijitalleştirilmiş bilgi, stratejik ekonomik bir kaynak haline gelmiş, dijital ekonomide yeni işletme modelleri ortaya çıkmıştır. Bütün bu gelişmeler, işgücü piyasasında hem yeni riskler, hem de fırsatlar yaratmaktadır. Dersin amacı, dijital teknolojilerin işgücü piyasası üzerinde etkilerinin sorgulanmasıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Degryse, Christophe; Digitalisation of the economy and its impact on labour markets. Working Paper 2016.02, European Trade Union Institute, Brussels, 2016. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Araştırma ödevi verilmesi |
Değerlendirme Yöntemleri |
Başarılı / Başarısız *** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
İlan edilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
tijen.erdut@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|