DERS ADI

: Eğitim ve İstihdam Politikaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEK 6145 Eğitim ve İstihdam Politikaları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. FARUK SAPANCALI

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Doktora

Dersin Amacı

Türkiye de ve dünyada eğitim sistemlerini karşılaştırmalı olarak analizini yaparak işgücü piyasaları üzerindeki etkilerini değerlendirebilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim sistemini ve işgücü piyasaları arasındaki ilişkileri anlayabilme
2   Türkiye de eğitim sistemine ve işgücü piyasalarına ilişkin sorunları öğrenebilme
3   Eğitim ve işgücü piyasaları arasındaki ilişkileri sosyal ve ekonomik açıdan analiz edebilme
4   Türkiye ve AB bağlamında eğitim istihdam ilişkisini ve izlenen politikaları zaman ve mekan bakımından karşılaştırabilme
5   Türkiye ve diğer ülkelerde İşgücü piyasalarına yönelik eğitim politikalarını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel olarak ders içeriğinin görüşülmesi
2 Eğitim ve Eğitim Sistemleri
3 İşgücü Piyasası
4 Kalkınma ve Beşeri Sermaye Kuramı
5 Genel Olarak Eğitim, İstihdam İlişkisi
6 Gelişmiş Ülkelerde Eğitim Sistemi ve Sorunlar
7 Türkiye'de Eğitim Sistemi
8 Vize Sınavı
9 Türkiye'de Eğitim Sisteminin Sorunları
10 Türkiye'de Eğitim ve İstihdam İlişkisi
11 İstihdama Yönelik Eğitim Politikaları
12 AB İstihdam Stratejisi ve Eğitim Politikası
13 İstihdam Edilebilirlik ve Yaşam Boyu Öğrenme Kuramı
14 Kırılgan Gruplara Yönelik Eğitim Politikaları ve İstihdam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ansal, Hacer; Küçükçiftçi, Suat; Onaran, Özlem; Orbay, Zeki; Türkiye Emek Piyasasının Yapısı ve İşsizlik. Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, İstanbul, Kasım 2000.

Biçerli, M. Kemal; Çalışma Ekonomisi. Beta Basım Yayım,. Baskı, İstanbul, 2007.

Bulutay, Tuncer; Türkiye de Yüksek Öğrenimlilerde İşlendirme ve İşsizlik. Türkiye Ekonomi Kurumu tartışma Metni 2005/16, Ankara, 2005.

Cazes, Sandrine vd.; Labour Market Policies in Times of Crisis , Employment Sector Employment Working Paper No:35, ILO, Geneva, 2009.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı: Türkiye de İşsizliğin Önlenmesi ve İstihdamın Arttırılması. Genel Yayın No:117, Ankara, 2004.
Dikmen, Ahmet Alpay; Küresel üretim, moda ekonomileri ve yeni dünya hiyerarşisi, Toplum Bilim. No 86, Güz 2000, s. 281-302.

Dedeoğlu, Saniye; Toplumsal cinsiyet rolleri açısından Türkiye de aile ve kadın emeği, Toplum Bilim. No 86, Güz 2000, s. 139-170.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin içeriğini oluşturan konuların öncelikle seminer çalışması olarak öğrenci tarafından sunumunun gerçekleştirilmesi ve ardından öğretim üyesi ve öğrencilerin karşılıklı katılımıyla konunun tartışılması.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511