DERS ADI

: Tez

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 6199 Tez ZORUNLU 0 1 0 30

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ZERRİN TOPRAK KARAMAN

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Kamu Yönetimi Doktora Programı, öğrencilere kamu yönetimi ile ilgili kuramları bilme, bilgiyi yorumlama ve uygulama yeteneğini de içeren bir altyapı kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu yönde, Siyaset Bilimi, Kent ve Çevre Sorunları, Yönetim Bilimleri ve Hukuk alanında temel teorik bilgilerin kazandırılması ve ödev, proje, alan araştırması gibi yöntemler ile teorik bilgilerin uygulamayla ilişkilendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kamu Yönetimi, Kent - Çevre, Siyaset ve Hukuk bilimlerinin temel kavramlarına hâkim olarak, bu bilgileri kamu kurumlarında uygulama yetkinliği kazanır
2   Kamu Yönetimi ile işletme yönetimi arasındaki farkların bilincine vararak, kamu yararını temel değer olarak sahiplenen kamu politikaları geliştirir
3   Uluslararası ilişkiler ve kamu yönetiminde farklı değişkenler arasında strateji geliştirme ve karar verme / uygulama bilgi ve becerisi kazanır
4   Kamu politikaları geliştirebilmek amacıyla gerekli siyaset bilimini disiplinlerarası kullanır.
5   Toplumsal sorumluluğu olan bir yurttaş / kamu çalışanı olarak kamu yararını gözetir.
6   Küresel, ulusal ve yerel düzeyde kamu politikalarını etkileyen hukuki, iktisadi, siyasi yapı ve düşünceleri anlar ve sorgular
7   Kamu yönetimi alanındaki evrensel kuramları öğrenir ve çözümleme yeteneği kazanır
8   Hukukun evrensel ilkelerini içselleştirir ve savunur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
2 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
3 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
4 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
5 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
6 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
7 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
8 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
9 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
10 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
11 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
12 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
13 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
14 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dönmezer, Sulhi (1999). Toplumbilim. Beta Basım Yayım: İstanbul.
Ergun, Turgay ve Polatoğlu, Aykut (1992). Kamu Yönetimine Giriş. TODAİE: İstanbul.
Braudel , Fernand (2004). Maddi Uygarlık. (Çev: Mehmet Ali Kılıçbay). İmge Kitabevi: Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak değerlendirme yöntemleri ve iş yükü hesaplaması
bölümünde verilmiştir

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tez aşamasında olan öğrencilerin çalıştıkları bilimsel alan ile ilgili bilgileri tez izleme ve savunma süreçlerinde değerlendirilmektedir.(Başarılı/Başarısız)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Tez danışmanının belirleyeceği kurallar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 23 322
Alan/saha çalışması 14 15 210
Kitap Okuma 14 10 140
Ders Anlatımı 14 1 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 686

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555
ÖK.7555
ÖK.8555