DERS ADI

: İleri Makro İktisat I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İKT 6605 İleri Makro İktisat I SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İktisat Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NİLGÜN ACAR BALAYLAR

Dersi Alan Birimler

İktisat Doktora

Dersin Amacı

Farklı ekonomik modellerin (toplam harcama (AE)-toplam gelir (Y), IS-LM, AD-AS) birbirleriyle olan ilişkilerini ve etkileşimlerini ortaya koyarak, öğrenciye, iç ve dış dengenin nicel ve nitel analizleriyle çok yönlü bir makroekonomik bakış kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Makroekonomik konulara genel denge yaklaşımı çerçevesinde analiz edebilme
2   Makroekonomik teorilerin genel denge çerçevesinde çözümlenmesi için gerekli kantitatif yaklaşımları öğrenebilme
3   Makroekonomik modelleri içinde yer alan değişkenler arasındaki nedensellik ilişkisine bağlı çözümlemesini kavrayabilme
4   Toplam arz ve talep ile hasıla-fiyat düzeyi arasındaki ilişkilerin dinamik analizini öğrenebilme
5   İşsizlik, işsizlik-Enflasyon konusunda geliştirilen yaklaşımları öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Makroekonomik modellerin tanıtılması ve bunların özellikleri.
2 Genel denge çerçevesinde makroekonomik modeller.
3 Toplam harcama (AE)- Toplam gelir(Y) modeli ve yorumu
4 Para Sunusu Sabitken Para Sunusu ve İstemiyle IS-LM Fonksiyonu Arasındaki Bağlantı
5 Para İstemi Sabitken Para Sunusu ve İstemiyle IS-LM Fonksiyonu Arasındaki Bağlantının Analizi
6 Toplam harcama (AE)- Toplam gelir(Y) modeli ile IS-LM modeli arasındaki etkileşim
7 Faizlerin Değişmesi Durumunda Toplam harcama (AE)- Toplam gelir(Y) modeli ile IS-LM modeli arasındaki bağlantı. (Bu hafta dersin dışında bir gün arasınav yapılacaktır.)
8 Faizlerin Değişmemesi Durumunda Toplam harcama (AE)- Toplam gelir(Y) modeli ile IS-LM modeli arasındaki bağlantının analizi
9 Toplam sunu (AS) ve Toplam istem (AD) modeli ve yorumu.
10 Fiyatlar Genel Düzeyinin Değişmesi Durumunda, Toplam Harcama, Toplam Gelir modeliyle, Toplam Sunu, Toplam İstem Modeli arasındaki bağlantı.
11 Fiyatlar Genel Düzeyinin Değişmesi Durumunda, Toplam Harcama, Toplam Gelir modeliyle, Toplam Sunu, Toplam İstem Modeli arasındaki bağlantının analizi
12 Toplam harcama (AE)- Toplam gelir(Y) modeli ile Toplam sunu (AS) ve Toplam istem (AD) modeli arasındaki ilişkiler ve etkileşimlerin analizi.
13 Toplam Gelir modeliyle, Toplam Sunu, Toplam İstem modeli Arasındaki Bağlantı.
14 İşsizlik ve enflasyon arasındaki ilişki

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Williamson, Stephen D. Macroeconomics, 5th Edition, Pearson Education, March 2013.
Samuelson, Paul A., Nordhause, William D., Macro Economics, Fifteenth Edition, McGRAW-HILL, INC, newYork, 1995.
Ekelund, Jr., Robert B., Tollison, Robert D., Macroeconomics, Fourth Edition, HarperCollins College Publishers, 1994.
Yıldırım, Kemal, Karaman Doğan, Taşdemir, Makroekonomi, 9. Baskı, Seçkin Kitabevi, Ankara 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Makroekonomik modeller nicel ve niteliksel olarak açıklanıp matematiksel çözümleri yapılarak tartışılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nilgun.balaylarl@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 26 26
Final Sınavına Hazırlık 1 36 36
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 184

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555