DERS ADI

: Yakınçağ Avrupa Sosyal ve Ekonomik Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 4009 Yakınçağ Avrupa Sosyal ve Ekonomik Tarihi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÜLSÜM TÜTÜNCÜ

Dersi Alan Birimler

Tarih
Tarih (İÖ)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı özellikle 18. Yy. ve 19. Yy.da Avrupa da yaşanan sosyo-ekonomik gelişme sürecini ve bu süreç içerisinde Avrupa da meydana gelen gelişim ve dönüşümleri öğrencilere aktarmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   18. yy da yaşanan siyasi gelişmelerin Avrupa sosyo-ekonomik yaşamına etkilerini kavraması
2   18. ve 19. Yy. Avrupası sosyo-ekonomik gelişmesi süreci hakkında bilgi sahibi olması
3   18. Yy. ve 19. Yy.da Avrupa da yaşanan sosyo-ekonomik gelişme sürecini analiz edebilmesi
4   19. yy da yaşanan siyasi gelişmelerin Avrupa sosyo-ekonomik yaşamına etkilerini kavraması
5   18. Yy. ve 19. Yy.da Avrupa nın sosyo-ekonomik gelişme beklentileri konusunda tartışmalar yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeniçağ Boyunca Avrupa'nın Sosyo-ekonomik gelişimi 1648 sonrasına ilişkin genel bir değerlendirme.
2 Avrupa'nın Kendini Değiştirmesi (1500-1789) Tarım ve Ticaret Devriminin Etkileri Ticaret yollarındaki değişim üzerine harita çalışması ve yeni ekonomik koşulların yarattığı etkiler
3 Fransız İhtilalinin Nedenleri ve İhtilal Öncesi Fransanın Sosyal ve Ekonomik durumu Sunum ve tartışma (Amerikan Devrimi ile ekonomik etkilerini karşılaştırma)
4 Fransız İhtilali sonucu ortaya çıkan Toplumsal Yapı ve Avrupa'ya etkileri Değişen toplumsal yapı değerlendirilerek, ekonomik çerçeveye'de vurgu yapılacaktır
5 Napoleon Dönemi ve Etkileri, Viyana Kongresi Napoleon Savaşlarından ziyade Code Napoleon ve Avrupa'daki etkileri üzerinde Durulacak, Viyana Kongresi'nin ekonomik etkenleri incelenecektir.
6 19.yy. Devrimleri ve Etkileri I 19.yy. da Avrupa'daki en öndemli değişim dinamizmini taşıyan 1820, 1830 ve 1848 Devrimlerinin nedenleri ve etkileri incelenecektir.
7 19.yy. Devrimleri ve Etkileri II 19.yy. da Avrupa'daki en öndemli değişim dinamizmini taşıyan 1820, 1830 ve 1848 Devrimlerinin nedenleri ve etkileri incelenecektir.
8 Ara Sınav
9 19. yy. Emperyalizmi ve Etkileri Emperyalist yayılım politikası, rekabeti ve Endüstri devrimine etkileri incelenecektir.
10 Orta Avrupa'da Toplumsal ve Siyasal Ortam Prusya'nın Yükselişi Alamnya'nın siyasai birliği sağlama sürecinde sosyal ve ekonomik olayların etkileri incelenecektir.
11 19.yy. da Avrupa'da Endüstri Devrimi ve Kentler Endüstri Devriminin Doğuşu ve Kentlerde yarattığı değişim incelenecektir.
12 İngiltere'de Endüstri Devrimi İngiltere'de Endüstri Devriminin Yarattığı Etkiler
13 Almanya'da Endüstri Devrimi ve İngiltere- Almanya Rekabeti Almanya'da Endüstri Devriminin Yarattığı Etkiler, İngiltere ve Almanya'nın giderek şiddetlenen ekonomik rekabetinin nedenleri ve bu rekabetin yarattığı Toplumsal tepkiler
14 Avrupa'da yeni kurulan Devletler ve Birinci Dünya Savaşı Birinci Dünya Savaşının yarattığı etki ve teknolojik gelişmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

J.M. Roberts, Avrupa Tarihi
John Hirst, Kısa Avrupa Tarihi
Norman Davies, Avrupa Tarihi
Herbert Heaton, Avrupa İktisat Tarihi
Michel Beaud, Kapitalizmin Tarihi
Barrington Moore, Diktatörlüğün ve Demokrasinin Toplumsal Kökenleri
Claude Delmas, Avrupa Uygarlık Tarihi
Roger Price, Fransa nın Kısa Tarihi
Mary Fulbrook, Almanya nın Kısa Tarihi
Paul Bushkowitch, Rusya nın Kısa Tarihi
Jeremy Black, Kısa İngiltere Tarihi
William D. Phillips- Carla Rahn Phillips, İspanya nın Kısa Tarihi
Neden Avrupa Tarihi , Der: Huricihan İslamoğlu

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Metin Okuma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %80ine katılım zorunludur.
Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğretim Üyesi Gülsüm Tütüncü tutuncugulsum@gmail.com, Öğretim Üyeleri Binası 3. Kat 312 nolu oda

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1444
ÖK.25
ÖK.344
ÖK.45
ÖK.5