DERS ADI

: Roma Uygarlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 2020 Roma Uygarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MURAT KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Romalıların askeri, siyasi ve sosyal kurumlarını yapılandırmadaki muazzam başarılarının yanı sıra entelektüel ve sanatsal uğraşılarının çeşitli yönlerini ele alıp işlemek dersin amacını teşkil etmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersin içeriği ile ilgili kaynakça bilgisine sahip olabilir
2   Konuyla ilgili başlıca kavramları ve olguları tanımlayabilir
3   Roma Devletinin sosyal ve siyasal yapısını yorumlayabilir
4   Roma Hukukunun gelişimini ve modern dünyaya etkilerini analiz edebilir
5   Roma tarih yazımının safhalarını belirtebilir
6   Roma mimarlığı ve mühendisliğine özgü nitelikleri açıklayabilir
7   Roma Döneminde plastik sanatlarda gözlenen değişimleri ve teknik yenilikleri değerlendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Romada ve Eyaletlerde Yaşam
2 Ekonomi ve Toplum: Tarım - Sanayi - Üretim - Ticaret
3 Din ve Aile - Din ve Devlet - Tanrılar ve Tapınma
4 Toplumsal ve Entelektüel Kültür: Tarih, Felsefe ve Retorik
5 Roma Hukuku
6 Festivaller
7 Gösteriler ve Spor
8 Ara Sınav
9 Yollar ve Taşımacılık
10 Kent Planlama - Pazaryerleri ve Bazilikalar
11 Mimarlık
12 Mühendislik
13 Plastik Sanatlar
14 Askeri Teknoloji

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ariès, P. ve Duby, G. Özel Hayatın Tarihi 1: Roma İmparatorluğundan 1000 Yılına. (çev. T. Ilgaz), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Baker, A. Gladyatör Romanın Savaşçı Kölelerinin Gizli Tarihi. (çev. S. Göktaş), Ankara: Phoenix Yayınevi.
Barrow, R.H. Romalılar. İstanbul: İz Yayıncılık.
Deighton, H.J. Eski Roma Yaşantısında Bir Gün. İstanbul: Homer.
Dürüşken, Ç. Antik Çağda Doğan Bir Eğitim Sistemi: Rhetorica - Romada Rhetorica Eğitimi. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
Dürüşken, Ç. Roma Dini. İstanbul: Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü.
Kretzschmer F. Antik Romada Mimarlık ve Mühendislik. (çev. Z. İlkgelen), İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
Lendering, J. Roma: Mermer Şehir. (çev. B. Sengir), İstanbul: Tarih ve Coğrafya Dizisi.
Martin T. Roma Mimarlığı. (çev. R. Akbulut), İstanbul: Homer Kitabevi.
Owens, E.J. Yunan ve Roma Dünyasında Kent. (çev. C. Bilsel), İstanbul: Homer Kitabevi.
Yegül, F.K. Roma Dünyasında Yıkanma. (çev. E. Erten), İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-4: Ara sınav
ÖÇ 1-7: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur.
Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.kilic@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevuyla

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 7 7
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.353
ÖK.44
ÖK.54
ÖK.65
ÖK.743