DERS ADI

: Yeniçağ Avrupa Sosyo-Ekonomik Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 3056 Yeniçağ Avrupa Sosyo-Ekonomik Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. NESLİHAN ALFISTIK

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Senkronize tarih anlayışı ile paralel hareket ederek dönemin Yeniçağ Avrupa sı hakkında öğrencinin bilgilenmesi ve öğrenciye günümüz Avrupa sını yorumlama yetisini kazandırabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersin içeri ile ilgili kaynakça bilgisine sahip olabilmesi (D.1)
2   Konuyla ilgili başlıca kavramları, olguları öğrenebilmesi (D.1)
3   Coğrafi Keşifler ve Sonuçlarını yorumlayabilmesi,(D.2)
4   Avrupa da İktisadi ve sosyal değişim hakkında bilgi sahibi olabilmesi (D.2)
5   Sömürgecilik ve Kapitalizmin tarihsel gelişimini yorumlayabilmesi D.3)
6   Avrupa sosyo-ekonomik yapısını yorumlayabilmesi beklenmektedir.(D.3)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kaynakça Bilgisi Ders ile ilgili kaynaklar tanıtılacaktır.
2 Yeniçağ Avrupa Ekonomi Tarihine Giriş: Bazı Temel Kavramlar Sunum yapılacaktır.
3 Coğrafi Keşifler ve Sonuçları I Sunum yapılacaktır.
4 Coğrafi Keşifler ve Sonuçları II Sunum yapılacaktır.
5 Avrupa da Sosyal Yapı Sunum yapılacaktır.
6 Avrupa Kenti ve Kapitalizm Sunum yapılacaktır.
7 VİZE
8 Fiyat Devrimi Sunum yapılacaktır.
9 Film Gösterimi Film Gösterilecektir.
10 Ödev Sunumları Verilen ödevler sunulacaktır.
11 Ödev Sunumları Verilen ödevler sunulacaktır.
12 Ödev Sunumları Verilen ödevler sunulacaktır.
13 Ödev Sunumları Verilen ödevler sunulacaktır.
14 Ödev Sunumları Verilen ödevler sunulacaktır.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A.Mesud Küçükkalay, Coğrafi Keşifler ve Ekonomiler Avrupa ve Osmanlı Devleti, Çizgi Kitapevi, Konya, 2001.
500. Yılında Amerika, (Haz: Recep Ertürk-Hayati Tüfekçioğlu), Bağlam Yayınları,2003.
Leo Huberman, Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla, İletişim Yay., İstanbul, 1995.
P. Smith, Rönesans ve Reform Çağı, Türkiye İş Bankası Kültür Yay., İstanbul, 2001.
Josep Fontana,Çarpıtılmış Geçmişe Ayna Avrupa nın Yeniden Yorumlanması, (Çev: Nurettin El Hüseyni),Literatür,2003.
Peter Burke, Avrupa da Rönesans Merkezler ve Çeperler, (Çev: Uygar Abacı), Literatür, 2003.
Leonardo Benevolo, Avrupa Tarihinde Kentler, Literatür, 2006.
Necati Aydın, İlkçağdan Son Çağa Türk ve Avrupa İnsanının Ekonomik Mücadele Tarihi, Arkadaş Yayınları, İstanbul, 1999.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-6: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama 0 0 0
GrupÖdeviHazırlama 0 0 0
Sunum Hazırlama 1 7 7
Diğer 0 0 0
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa Sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555
ÖK.2455
ÖK.3355
ÖK.4344
ÖK.5345
ÖK.6