DERS ADI

: KAMU YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YÖN 4215 KAMU YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Yerel Yönetimler

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SULTAN KAVİLİ ARAP

Dersi Alan Birimler

Yerel Yönetimler (İÖ)
Yerel Yönetimler

Dersin Amacı

Dünyadaki değişimlere koşut olarak Türkiye de Kamu Yönetimi algısı ve yapılanması da hızlı bir biçimde değişmektedir. Bu dersin amacı, öğrencinin meydana gelen bu değişiklikleri anlaması, bu değişikliklerin yarattığı/yaratacağı sonuçları algılaması ve değerlendirmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kamu Yönetimi kuram ve uygulamalarında ortaya çıkan değişiklikleri ifade edebilme
2   Kamu yönetiminin güncel gelişmeleri tanımlayabilme
3   Kamu yönetimindeki gelişmeleri ve uygulamalara yansımalarını yorumlayabilme
4   Kamu yönetimindeki değişimi ve bu değişimin etkilerini değerlendirebilme
5   Kamu yönetimini ve temel ilkelerini sıralayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeniden Yapılanmanın Anlamı, Nedenleri ve Kamu Yönetiminde Reform
2 Türkiye'de Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma Girişimlerinin Tarihsel Gelişimi
3 Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve İlkeleri
4 Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve İlkeleri
5 Küreselleşme, Yerelleşme ve Kamu Yönetimi
6 Yönetişim
7 Ara sınav
8 Ara sınav
9 Kamu Yararı Anlayışındaki Değişim
10 Kamuda Performans Yönetimi
11 Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Denetim
12 Etik ve Kamu Yönetimi
13 E-devlet
14 Yeni Kamu Yönetimi Anlayışının Türkiye de Kamu Yönetimi Anlayışına Getirdiği Değişiklikler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Nohutçu, Ahmet, Asım Balcı, Namık Kemal Öztürk, Bayram Coşkun. 2008. Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yardımcı kaynaklar:
DPT. 2000. Kamu Yönetiminin İyileştirilmesi ve Yeniden Yapılandırılması Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Ankara: DPT yayını
Özer, Akif. 2005. Günümüzün Yükselen Değeri Yeni Kamu Yönetimi. Sayıştay Dergisi, S: 59, s.1-46
Çukurçayır, Akif ve Sipahi, Esra. 2003. Yönetişim Yaklaşımı ve Kamu Yönetiminde Kalite . Sayıştay Dergisi, S:50-51

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Soru cevap
3. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40 + FIN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktıları yapılan ara sınav ve dönem sonu sınavı ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0232 3012561 sultan.arap@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Makale İnceleme 3 2 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111
ÖK.21111
ÖK.31111111111
ÖK.41111111111
ÖK.5111111