DERS ADI

: Türk Amerikan İlişkileri Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TCT 5017 Türk Amerikan İlişkileri Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk Amerikan ilişkileri tarihini ve günümüz Türk Amerikan ilişkilerini karşılaştırmalı olarak öğrenmektir. Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti dönemlerinde iki ülkenin ilişkilerini karşılaştırmak ve dünya uluslararası ilişkileri içinde incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan Dış Politikasını Amerikan tarihinin farklı dönemlerini göz önüne alarak öğrenmek
2   Türk Amerikan ilişkilerini Osmanlı İmparatorluğu dönemi içinde öğrenmek
3   Türk Amerikan ilişkilerini Türkiye Cumhuriyeti dönemi içinde öğrenmek
4   Amerikan Dış Politikası içinde Türkiyenin yerini öğrenmek
5   Amerikan Dış Politikası içinde Türk Amerikan ilişkilerinin önemini öğrenmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Amerikan Dış Politikasının öğrenilmesinin önemi
2 Amerikan Dış Politikasını anlamak ve onun kompleks yapısıAmerikan Dış Politikasını anlamak ve onun kompleks yapısı
3 Analitik çerçeve içinde Amerikan Dış Politikasını çalışmak
4 Amerikan Dış Politikasının tarihi
5 Soğuk Savaş dönemiSoğuk Savaş dönemi
6 Soğuk Savaş dönemi sonrası
7 Küresel yapı ve ABD gücü
8 Küresel yapının kompleks oluşu ve Amerikan gücünün düşüşü
9 Amerikanın gücünü tekrar toparlaması
10 ABD'nin Osmanlı İmparatorluğundan haberdar oluşu
11 Osmanlıda Amerikan misyonerleri
12 ABD Osmanlı devleti arasında diplomatik ilişkinin kurulması
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Jerel Rosati, The Politics of United States Foreign Policy, Belmont California, Wadsworth Thomson Learning, 2003.
Henry Kissinger, Does America Need a Foreign Policy: Toward the Diplomacy of 21st Century, New York, Simon&Schuster Publication, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders için seçilen kitaplardaki konuları derse gelmeden önce ve dersin o hafta ile ilgili özel seçilmiş konularını önceden hazırlık yaparak derse katılmak

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.124233
ÖK.224233
ÖK.324233
ÖK.424233
ÖK.524233