DERS ADI

: Ermeni Sorunu Üzerine Karşılaştırmalı Tarih İncelemeleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TCT 5042 Ermeni Sorunu Üzerine Karşılaştırmalı Tarih İncelemeleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİLŞEN İNCE ERDOĞAN

Dersi Alan Birimler

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Modernleşme sürecinde ulus-devlet kavramının ortaya çıkışı ve bu süreçte Ermenilerin ulusal kimlik inşasının Osmanlı Millet Sistemi ile birlikte dış etkilerle (emperyalizm, Fransız Devrimi) şekillenişini ortaya koymaktır. 1915 olayları ile ilgili Türk ve Ermeni iddialarını objektif tarih metodolojisi çerçevesinde karşılıklı olarak değerlendirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı Millet Sistemi hakkında bilgi sahibi olmak
2   Ulus Devlet kavramının inşa sürecini ve milliyetçilik akımlarına etkisini kavramak
3   Milliyetçilik kuramlarını öğrenmek ve bu çerçevede Ermeni ulusal kimliğinin oluşumunu incelemek
4   Ermeni Sorununa ilişkin Türk ve Ermeni iddialarını analiz etmek
5   Ermeni Sorununun Türkiye'nin dış politikasına olan etkisini değerlendirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modernite ve Ulus-Devlet Kavramı Karşılıklı Olarak belgelerin değerlendirilmesi
2 Osmanlı Devleti nde Millet Sistemi ve Milliyetçilik Kuramları Karşılıklı Olarak belgelerin değerlendirilmesi
3 Ermeni Ulusal Kimliğinin Oluşumu ve 1915 Olaylarının etkisi Karşılıklı Olarak belgelerin değerlendirilmesi
4 Ermenilerin devletleşme çabası ve emperyalizmin etkisi Genel Değerlendirme
5 Arşivler ve Ermeni Sorunu I
6 Arşivler ve Ermeni Sorunu I
7 Ara sınav
8 İttihat Terakki ve Ermeni Sorunu
9 Ermeni Belgelerine göre Ermeni Sorunu
10 Karşılıklı Olarak belgelerin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bilal N. Şimşir, Osmanlı Ermenileri, Bilgi Yayınevi, Mart 1986.
Taner Timur, 1915 ve Sonrası Türkler ve Ermeniler, İmge Kitabevi Yayınları, Nisan 2001.
Boğos Levon Zekiyan, Ermeniler ve Modernite Gelenek ve Yenileşme / Özgüllük ve Evrensellik Arasında Ermeni Kimliği, Aras Yayıncılık, Kasım 2001.
Gerard J. Libaridian, Ermenilerin Devletleşme Sınavı Bağımsızlıktan Bugüne Ermeni Siyasi Düşünüşü, İletişim Yayınevi, 2001.
Taner Akçam, İnsan Hakları ve Ermeni Sorunu İttihat ve Terakki'den Kurtuluş Savaşı'na, İmge Kitabevi Yayınları, Mart 1999.
Yardımcı kaynaklar:
Taner Akçam, Ermeni Tabusu Aralanırken: Diyalogdan Başka Bir Çözüm Var mı Su Yayınları,2002.
Ocak Vartan Artinian, Osmanlı Devleti'nde Ermeni Anayasası'nın Doğuşu 1839-1863, Aras Yayıncılık, 2004.
Halil Berktay, 1915 Ermeni Trajedisi, Nokta Dergisi yay., 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İlan edilecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dilsen.inceerdogan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.33
ÖK.444
ÖK.55