DERS ADI

: İnternet Tabanlı Öğrenme Ortamları ve Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTÖ 5014 İnternet Tabanlı Öğrenme Ortamları ve Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ELİF BUĞRA KUZU DEMİR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Web tabanlı öğretim ortamlarının analiz etmek, tasarlamak ve değerlendirmek. İnternet tabanlı eğitim yazılımı geliştirmek ve etkinliğini araştırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnternetin öğrenme ortamında rolünü açıklayabilme
2   İnternet tabanlı öğrenme ortamları tasarımı ilkelerini tanımlayabilme
3   İnternet tabanlı öğrenme ortamları tasarlayabilme
4   İnternet tabanlı öğrenme ortamlarını değerlendirebilme
5   İnternet tabanlı öğrenme ortamlarına yönelik içerik geliştirebilme
6   Güncel İnternet tabanlı öğrenme ortamlarını tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnternet Tabanlı Öğrenmeye Giriş: Temel Kavramlar ve E-Öğrenme Kuramları
2 İTÖO Bileşenleri: İçerik, Etkileşim ve Değerlendirme
3 İnternet Tabanlı Öğrenme Ortamları ve Öğretim Tasarımı
4 İTÖO'nın Tasarımında Güncel Yaklaşımlar: Evrensel ve Duygusal Tasarım
5 Öğrenme Yönetim Sistemleri ve Kitlesel Açık Çevrimiçi Kurslar
6 İTÖO'nda Sanal Gerçeklik, Arttırılmış Gerçeklik, Karma Gerçeklik ve Genişletilmiş Gerçeklik Uygulamaları
7 İTÖO'nda Oyun ve Oyunlaştırma
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 İTÖO'nda Giyilebilir Teknolojiler ve Nesnelerin İnterneti
10 İTÖO'nda İçerik Derleme ve Web 2.0 Araçları
11 İTÖO'nda Öğrenme Analitikleri: Büyük Veri ve Bireyselleştirilmiş Öğrenme
12 ÖTÖO'nda ölçme ve Değerlendirme yaklaşımları
13 İTÖO'nda Etik Konular
14 Geliştirilecek İTÖO'na ilişkin Proje Önerilerinin Geliştirilmesi
15 Proje Önerilerinin Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Comer E. Douglas (2000) . The Internet Book: Everything You Need to Know about Computer Networking and How the Internet Works; 3rd Edition, Prentice-Hall Inc, USA.
Jakob Nielsen (2000). Designing Web Usability, New Riders Publishing, Indiana, USA.
William Horton (2000). Designing Web-Based Training, Wıley, New York

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, uygulama, proje geliştirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5 ve ÖÇ6 ödev ve proje ürünü ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin% 70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Ercan AKPINAR, Doç.Dr. Bahar BARAN
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160Buca/İzmir/ TURKEY

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 6 30
Vize Sınavına Hazırlık 3 5 15
Final Sınavına Hazırlık 3 5 15
Ödev Hazırlama 4 8 32
Proje Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.1554455
ÖK.2454444
ÖK.3535455
ÖK.4334444
ÖK.5555555
ÖK.6545555