DERS ADI

: Bilgisayar Destekli Eğitim ve Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTÖ 5000 Bilgisayar Destekli Eğitim ve Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ERCAN AKPINAR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Etkili bir Bilgisayar destekli eğitim ortamlarını nasıl tasarlanacağını analiz etmek, tasarlamak ve değerlendirmek. Kavram öğretimine yönelik materyal geliştirmek ve etkinliğini araştırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgisayar Destekli Öğretimi kavram öğretiminde nasıl kullanılacağını açıklayabilme
2   Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Bilgisayar Destekli Öğretimin rolünü açıklayabilme
3   Kavram öğretimine Bilgisayar Destekli Öğretim ortamı tasarlayabilme
4   Bilgisayar Destekli Öğretim ortamlarını değerlendirebilme
5   Bilgisayar Destekli Öğretimde kullanılacak materyallerin niteliklerini açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgisayar Destekli Eğitimin temel kavramları
2 Bilgisayar Destekli Eğitim öğrenme ortamları, öğrenme ortamlarının bileşenleri
3 Bilgisayar Destekli Eğitim ortamlarının incelenmesi
4 Kavram öğretimi nedir Kavram yanılgıları nedir
5 Kavram öğretimine yönelik Bilgisayar Destekli Eğitim ortamlarının incelenmesi
6 Kavram öğretimine yönelik Bilgisayar Destekli Eğitim ortamlarının incelenmesi
7 Kavram öğretimine yönelik BDE-öğretim ortamlarının geliştirilmesi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Kavram öğretimine yönelik BDE-öğretim ortamlarının geliştirilmesi
10 Kavram öğretimine yönelik BDE-öğretim ortamlarının geliştirilmesi
11 Kavram öğretimine yönelik BDE-öğretim ortamlarının uygulanması
12 Kavram öğretimine yönelik BDE-öğretim ortamlarının uygulanması
13 Kavram öğretimine yönelik BDE-öğretim ortamlarının uygulanması
14 Kavram öğretimine yönelik BDE-öğretim ortamlarının değerlendirilmesi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Seferoğlu, S.S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
2. Anadolu Üniversitesi. (2004). Temel Bilgi Teknolojileri. Açık Öğretim Yayınları. Eskişehir.
3. Akpınar, Y. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamaları.
4. Bayram, S (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim Teknolojileri. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, uygulama, proje geliştirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4 ve ÖÇ5 ödev ve proje ürünü ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Ercan AKPINAR Yrd.Doç.Dr. Bahar BARAN
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160Buca/İzmir/ TURKEY

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 5 6 30
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 2 3 6
Ödev hazırlama 4 8 32
Diğer (lütfen belirtiniz): Proje geliştirme 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.153311132
ÖK.231111111
ÖK.335421222
ÖK.444411131
ÖK.554441113