DERS ADI

: Bireyselleştirilmiş Öğretim Teknolojileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTÖ 5015 Bireyselleştirilmiş Öğretim Teknolojileri SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BAHAR BARAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders Öğretim Teknolojileri disiplininde bireysel farklılıkların önemi üzerine kurulmuştur. Öğrencilerin bu konunun önemine vararak kendi tez çalışmalarına bu konuya yansıtabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireysel farklılıkların eğitim teknolojisindeki önemini kavrar.
2   Öğretim teknolojileri araştırmalarında incelenmesi gereken bireysel faklılıkları söyler
3   Bireysel öğrenme türlerinin temellerini, olumlu, olumsuz yönlerini ve gelişmelerini kavrar.
4   Bireysel öğrenme türlerinin ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kavrar.
5   Konuyla ilgili bir araştırma planlar yürütür ve raporlaştırabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bireysel farklılıklar ve eğitim teknolojisi tarihi gelişimi.
2 Keller ve kişiselleştirilmiş öğretim sistemi (PSI): tarihi, olumlu ve olumsuz yönleri, temelleri ve yeni gelişmeler.
3 Zeka ve yetenek temelinde bireysel farklılıklar
4 Bilişsel gelişim temelinde bireysel farklılıklar
5 Cinsiyet temelinde bireysel farklılıklar
6 Öğrenme biçimi temelinde bireysel farklılıklar
7 Tutum ve Öz-yeterlik inançları temelinde bireysel farklılıklar
8 Ön öğrenmeler temelinde bireysel farklılıklar
9 Ontoloji
10 Proje önerileri
11 Eğitim teknolojisi alanındaki uygulamaları
12 Eğitim teknolojisi alanındaki uygulamaları
13 Eğitim teknolojisi alanındaki uygulamaları
14 Eğitim teknolojisi alanındaki uygulamaları
15 Proje teslim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aşkar, P.& Altun, A. (2009). CogSkillnet: An Ontology-based representation of cognitiveskills. Educational Technology & Society, 12 (2), 240-253.
Braisby, N. (2005). Cognitive: A methods companion. Oxford: Oxford University Press.
Kaya, G. & Altun, A. (2009). E-Öğrenme Ortamları İçin Özlü Sözler Ontolojisi ve Görselleştirme Yazılımı Geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİSÜSÜDergisi, 36, 129 135.
Kulik, James A.;Kulik, Chen-lin C.;Cohen, Peter A. (1979). A meta-analysis of outcome studies of Keller s personalized system of instruction. American Psychologist, Vol 34(4), 307-318. Doi: 10.1037/0003-066X.34.4.307
Kuzgun, Y. & Deryakulu, D. (2004). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Nobel: Ankara.
Solso, R. L. & Maclin, M. K. & Maclin, O. H. (2010). Bilişsel Psikoloji. Kitapevi, İstanbul
Springer, C.R. & Pear, J.J. (2008).Performance measures in courses using computer-aided personalized system of instruction. Computers & Education, 51 (2) (2008), pp. 829 835

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Bahar Baran
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3, Oda:308
35160 Buca/İzmir/ TURKEY

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması, vb.) 10 5 50
Sunum hazırlama 3 20 60
Diğer (Dönem sonu Projesi) 1 140 140
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15231155
ÖK.254245
ÖK.3522
ÖK.4522
ÖK.553342554