DERS ADI

: Genel İnsan Embriyolojisine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HİS 5021 Genel İnsan Embriyolojisine Giriş SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Histoloji - Embriyoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜVEN ERBİL

Dersi Alan Birimler

Tıbbi Biyoloji ve Genetik Yüksek Lisans
Moleküler Tıp Yüksek Lisans
Histoloji - Embriyoloji Yüksek Lisans
Anatomi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İnsan embriyolojisinin lisans üstü düzeyde öğrenilmesini sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan embriyolojisinin tarihsel süreçlerini tanımlayabilme
2   Mitoz-Mayoz bölünmeleri ve Fertilizasyonun temel süreçlerini açıklayabilme
3   İnsan gelişiminin embriyonel evredeki değişimlerini tanımlayabilme
4   Fetal dönemin özelliklerini tartışabilme
5   Plasenta yapısı, Fetal dolaşım ve fetusa ait membranların yapılarını açıklayabilme ve ilişkilerini tartışabilme
6   Teratoloji kavramı neonatal dönem riskleri ve anormal gebelikleri tanımlayabilme ve mekanizmalarını açıklayabilme
7   İlgili konularda sunum tekniklerine uygun sunum yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Embriyolojinin tarihçesi
2 Erkek ve dişi genital sistem histolojik yapısı
3 Mitoz /mayoz bölünme evreleri
4 Gametogenezis
5 Fertilizasyon
6 Gelişimin 1. Haftası
7 Gelişimin 2. Haftası
8 Gelişimin 3. Haftası
9 Gelişimin 4-8. Haftası
10 Gelişimin 8. Haftasına kadar tekrar
11 Fetal Dönem
12 Plasenta ve fetal membranlar
13 Teratojenler ve anormal gebelikler
14 Embriyolojide moleküler kavramlar ve yarını

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: 1. Medikal Embriyoloji...Langman s
2. İnsan Embriyolojisi Moore/Persaud
Yardımcı kaynaklar: Genel ve Özel İnsan embriyolojisi- Aysel Şeftalioğlu

Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Maket ve piyesler İnternet ve ders CD. leri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin anlatımı ve aktif katılımla dinleme.
-Son dönemdeki çalışmalar üzerinde seminer, ödev ve sunumlarla katılımcı ve eğiticinin tartışmaları.
-Dersle ilgili en az bir kitabın bir dönem boyunca okunarak ilgili gruba tanıtılıp aktarılması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Derse katılım sunum ve ödev hazırlama göz önüne alınarak test ara sınav ve son olarak sözlü final sınavından oluşur.

Değerlendirme Kriteri

Hakim olması istenen konulara ödev ve sunum hazırlaması istenerek tekrar yaptırılır, bu sırada ileri boyutta tartışması öngörülür.
Yüksek Lisans düzeyi bilgiler ara sınavda çoktan seçme test yöntemiyle değerlendirilir
İlişkilendirmesi ve ileri düzeyde tartışması gereken bilgiler sözlü sınavla sorgulanır.
Sözlü final sınavı sırasında çizim yaptırılarak üç boyutlu düşünmesi ve bunu aktarması sağlanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

412 45 55- guven.erbil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Öğrenci ile birlikte belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.55
ÖK.64
ÖK.75