DERS ADI

: Pediatri Hemşireliğinde Oyun ve Oyuncağın Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 5008 Pediatri Hemşireliğinde Oyun ve Oyuncağın Kullanımı SEÇMELİ 2 0 0 10

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrenciye oyun ve oyuncağın çocuğun gelişimdeki önemini bilmesi, yaş dönemlerine göre hastaneye yatmayla baş etmedeki önemini açıklaması, klinik ortamda oyun ve oyuncağı kullanarak çocuğun etkin baş etmesini sağlayacak becerileri kazandırmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oyun ve oyuncağın yaş dönemlerine göre çocuğun gelişimde ve baş etmesindeki önemini kavrama
2   Yaş gruplarına göre kullanılabilecek oyun ve oyuncakları tanımlayabilme
3   Oyun ve oyuncak seçiminde pediatri hemşiresinin sorumluluklarını açıklayabilme
4   Hastaneye yatan çocukta terapötik oyun kullanımını açıklayabilme
5   Pediatrik bakım sürecinde çocukların yaş dönemlerine özgü oyun ve oyuncağı kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oyun ve oyuncağın Gelişimsel tarihi -
2 Çocuğun Gelişiminde oyun ve oyuncağın yeri -
3 Yaş dönemlerine göre oyun ve oyuncak güvenliği -
4 Yaş dönemlerine göre oyun ve oyuncak güvenliği-Devam -
5 Oyun ve oyuncağın çocuk sağlığına etkileri -
6 Çocukta ve ebeveynde oyun-oyuncak seçimini etkileyen faktörler -
7 Çocukta oyun terapileri ve oyun terapisi kuramları -
8 Pediatri hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri-Müzik -
9 Pediatri hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri-Resim -
10 Pediatri hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri- Öykü ve masal kullanımı -
11 Pediatri hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri- Kukla ve tıbbi palyaço -
12 Pediatri hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri- Yaratıcı Drama Kullanmı -
13 Pediatri hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri-Bilgisayar ve internet kullanımı -
14 Pediatri hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri-Teknolojik Araçlar -

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Çocuk Oyunları Okul Öncesi Eğitiminde Oyun Dersi El Kitabı, Müzik Eserleri Yayınları, İzmir. 4
2. Yavuzer H. (2000). Çocuk Psikolojisi , Remzi Kitabevi,19. Basım, İstanbul,
3.Poyraz H. Okul öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak , Arı Yayıncılık, Ankara, 2003
4. Yörükoğlu A. (2000). Çocuk Ruh Sağlığı , Özgür Yayınları, 20. Basım, İstanbul,
5. Özdoğan, B. (2000). Çocuk Ve Oyun Çocuğa Oyunla Yardım, Anı Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.
Öğrencinin Ders Katılımı: Ders katılım ile kavramların tartışılması ve özümsenmesi sağlanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Murat BEKTAŞ
02324124782
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi Hergün
13.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 10 150
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 254

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.5