DERS ADI

: Uzmanlık Alanı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYH 5098 Uzmanlık Alanı ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelikte Yönetim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ŞEYDA SEREN İNTEPELER

Dersi Alan Birimler

Hemşirelikte Yönetim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tez aşamasında olan öğrencilere, danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, beceri ve deneyimlerinin aktarılmasını, bilimsel etik ve çalışma disiplininin benimsetilmesini, hemşirelikte yönetim alanına ilişkin sorunların çözümüne yönelik belirlenen tez konusu doğrultusunda literatürü incelemesini ve planlama yapmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Hemşirelikte yönetim alanı ve bakımın yönetimine ilişkin uzmanlık tezi konusunu tanımlayabilme
2   2. Hemşirelikte yönetim alanında çözüm bulmak istediği alanı analiz etme ve tartışabilme
3   3. Hemşirelikte yönetim ve bakımın yönetiminde seçtiği tez konusuna ilişkin literatürü yorumlayabilme
4   4. Hemşirelikte yönetim ve bakımın yönetiminde belirlenen soruna yönelik tez planını oluşturabilme
5   5. Tez konusuyla ilgili farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
2 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
3 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
4 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
5 Literatür tarama
6 Literatür tarama
7 Literatür tarama
8 Literatürü tartışma ve tez konusu belirleme
9 Literatürü tartışma ve tez konusu belirleme
10 Literatürü tartışma ve tez konusu belirleme
11 Literatürü tartışma ve tez konusu belirleme
12 Literatürü tartışma ve tez konusu belirleme
13 Literatürü tartışma ve tez konusu belirleme
14 Literatürü tartışma ve tez konusu belirleme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

pubmed http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
pubmed central http://www.pubmedcentral.nih.gov/
Sağlık Bilgi Erişim Merkezi http://www.sabem.saglik.gov.tr/
Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi http://www.hemarge.org.tr/
HEMARGE yayın dizini http://www.hemargedergi.org/code/pbi_index.php
Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/index2.php name1=hemsirelikyo
İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Hemşirelik Dergisi http://www.istanbul.edu.tr/yuksekokullar/floren/hemsirelik_dergisi.htm
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi
http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/HYD
TÜBİTAK Cahit Arf Bilgi Merkezi http://www.ulakbim.gov.tr/cabim/katalog/
Yüksek Öğretim Kurumu Tez Tarama http://tez2.yok.gov.tr/
Turkish Medline Arama Motoru http://www.turkishmedline.com/
Altavista Arama Motoru http://www.altavista.com/

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, literatür tarama, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RHB RehProÇöz.
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı RHB* 0.40 + PRJ * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tez aşamasında olan öğrencinin çalıştıkları bilimsel alan ile ilgili güncel literatürü ve yeni gelişmeleri izleme, değerlendirme ve tartışma becerileri hazırladıkları proje ile ölçülmektedir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 4 4
Kitap Okuma 6 2 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555
ÖK.5555