DERS ADI

: Büyüme ve Gelişme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEM 5099 Büyüme ve Gelişme SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Anabilim Dalı

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği nde yer alan temel kavramlardan; büyüme - gelişme, çocuk ve aile ile iletişim konuları tartışılarak, öğrencide, büyüme ve gelişmenin izlenmesi, değerlendirilmesi, çocuk ve aile ile iletişim konularında yeterlilik kazandırılması amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Büyüme ve gelişme sürecini tanımlayabilme
2   Büyüme ve gelişme ile ilgili kuramları tanımlayabilme
3   Sağlıklı bir büyüme ve gelişme sürecinin sağlanması için yapılması gerekenleri açıklayabilme
4   Büyüme ve gelişme sürecinde meydana gelen farklılıkları tanımlayabilme
5   Büyüme ve gelişme sürecini değerlendirme araçları bilgisine sahip
6   Büyüme-gelişmeyi değerlendiren araçları kullanabilme
7   Büyüme ve gelişme sürecinde meydana gelen normalden sapma durumlarını düzeltmeye yönelik hemşirelik girişimlerini uygulayabilme
8   Çocuğa bakım veren bireylere büyüme-gelişme hakkında bilgi verebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Büyüme - Gelişme Çocuk ve Aile ile İletişim Genel yaklaşımlar
2 Çocuk Gelişim Kuramlarından Örnekler; Freud, Piaget, Bandura, Gesell
3 (0-28 Gün) Yenidoğan Bebeğin Büyüme ve Gelişmesi - İletişim
4 (0-28 Gün) Yenidoğan Bebeğin Büyüme ve Gelişmesi - İletişim
5 0-1 Yaş Bebeğin Büyüme ve Gelişmesi - İletişim
6 0-1 Yaş Bebeğin Büyüme ve Gelişmesi - İletişim
7 1-3 Yaş Çocuğun Büyüme ve Gelişmesi - İletişim
8 1-3 Yaş Çocuğun Büyüme ve Gelişmesi - İletişim
9 3-6 Yaş Çocuğun Büyüme ve Gelişmesi - İletişim
10 3-6 Yaş Çocuğun Büyüme ve Gelişmesi - İletişim
11 6-12 Yaş Çocuğun Büyüme ve Gelişmesi - İletişim
12 6-12 Yaş Çocuğun Büyüme ve Gelişmesi - İletişim
13 12-18 Yaş Çocuğun Büyüme ve Gelişmesi - İletişim
14 12-18 Yaş Çocuğun Büyüme ve Gelişmesi - İletişim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Potts, NL, Mandleco BL. (2002). Pediatric Nursing Caring for Children and Their Families. Delmar. USA
2. Novak JC, Brom BL. (1999). Maternal and Child Health Nursing. Ninth Edition. Mosby. St Louis.
3. Sheven LN, Scoloveno MA, Weingarten CT. (1995). Nursing Care Childbearing Family. Second Edition. Appleton&Lange. USA
4. Arnold, E.,Boggs, K., İnterpersonal Relationships, 3.Editions, W.B. Saunders Company, U.S.A, 1999
1. Behrman RE, Kliegmen RB. (2003). Nelson Essentials of Pediatrics. Tuzcu. M.(Türçe Çeviri). Second Edition. Nobel Tıp KitabevleriLtd.Şti.&Yüce Yayınları A.Ş. İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, kavram, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama,hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. Murat Bektaş
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

08.30-17.15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 15 2 30
Ders öncesi ve sonrası hazırlık 15 4 60
Vize Hazırlık 1 10 10
Final Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 5 6 30
vize sınavı 1 2 2
Final sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555555555
ÖK.2555555555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555
ÖK.6555555555
ÖK.7
ÖK.8