Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Hemşirelik Anabilim Dalı |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. ÖZLEM UĞUR |
Dersi Alan Birimler |
İç Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste, öğrencilerin palyatif bakım amacını, felsefesini ve ilkelerini, palyatif bakım ekibinin rol ve sorumluluklarını bilmesi, hasta ve ailesinin palyatif bakım gereksinimlerini saptayabilmesi, palyatif bakım gereksinimi olan hastada ağrı ve diğer semptomlara yönelik hemşirelik girişimlerini planlayabilmesi, hasta ve ailesi ile iletişim kurabilmesi, ölmek üzere olan hasta ve ailesinin bakımını planlayabilmesi, ölüm sonu hastanın bakımını bilmesi, yas sürecinde olan ailenin bakımını planlayabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Mccorkle R, Grant M, Frank- Stromborg M, Baird SB Cancer Nursing :A Comprehensive Textbook, W.B. Saunders Company, Philadelphia, 1996. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, tartışma, soru- cevap, kavram, literatür tarama, kendi kendine öğrenme |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç. Dr.Özlem Uğur 4124785 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|