DERS ADI

: Çocuklarda Spor ve Fiziksel Aktivite

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTR 5081 Çocuklarda Spor ve Fiziksel Aktivite SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SEMA SAVCI

Dersi Alan Birimler

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yaşamın erken dönemlerinde fiziksel aktivite ve sporun önemini vurgulamak, farklı yaş gruplarında fiziksel uygunluk, fiziksel aktivite ve spor uygunluğunun değerlendirilmesi, uygun aktiviteleri planlamak ve uygulanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı yaş gruplarında fiziksel uygunluk gelişimini bilir
2   Çocukluk çağında fiziksel uygunluk değerlendirmesini bilir
3   Farklı yaş grupları için fiziksel aktivite ve spor uygulamalarını bilir ve uygular
4   Çocuklar için uygun egzersiz reçetesi hazırlayabilir ve uygular.
5   Kanıta dayalı uygulamaları bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk, fiziksel aktivite ve spor tanım ve içerik
2 Çocuklarda spor ve fiziksel aktivitenin yararları
3 Çocuklarda egzersiz kapasitesinin değerlendirilmesi
4 Çocuklarda fiziksel aktivite düzeyinin değerlendirilmesi
5 Farklı yaş gruplarında spor ve vücut uygunluğunun değerlendirilmesi (çocuk-okul öncesi, okul çağı- ve ergenlerde)
6 Çocuk ve ergenlerde somatotip, büyüme tipi ve motor performansın spor ile ilişkisi
7 Çocuk ve ergenlerde spor sonrası fonksiyonel cevaplar
8 Çocuk ve ergenlerde spor yaralanmaları ve korunma
9 Çocuk ve ergenlerde ailenin spor katılımı üzerine etkisi
10 Çocuklarda oyun ve spor
11 Obez çocuklarda spor ve fiziksel aktivite uygulamaları
12 Kronik fiziksel engelli çocuk ve adolesanlarda spor ve fiziksel aktivite katılımı
13 Kronik zihinsel engelli çocuk ve adolesanlarda spor ve fiziksel aktivite katılımı
14 Çocukluk çağı hipokinetik hastalıklarda spor ve fiziksel aktivite katılımları
15 Ders tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Abeahams S. Sport injuries in children and adolescents. An essential guide for diagnosis treatment and management. Xlibris LLC, 2013.
Karantanas AH. Sports injuries in children and adolescents. Springer Heidelberg Dordrecht London New York. 2011.
Huphrey JH. Child development through sports. The Haworth Press, 2003.
Beaulieu NP. Physical activity and children: new research. Nova Science Publishers, Inc., New York, 2008.
Tomporowski PD, McCullick BA, Pesce C. Childrens cognition with physical activity games. Human Kinetics, USA, 2015.
Pica R. Physical education for young children. Movement ABCs fort he little ones. Human Kinetics, USA, 2008.
Brewer H, Jalongo MR. Physical activity and health promotion in the early years. Effectives strategies for early childhood educators. Springer International Publishing AG, 2018.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ödev/sunum teknikleri
Konferans sistemi ders anlatımı, seminer şeklinde sunumlar ve ödev hazırlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Performans/ödev*0.40+ final sınavı *0.60+bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Tülay Tarsuslu Şimşek
24923

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.154
ÖK.2554
ÖK.354
ÖK.454
ÖK.554