Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mikrobiyoloji Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. MAHMUT CEM ERGON |
Dersi Alan Birimler |
Mikrobiyoloji Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yüksek lisans öğrencilerinin bakteriyolojik tanımlama için kullanılan temel laboratuar testlerini ve bu testlerin çalışma prensiplerini öğrenmeleri;Özel bakteriyoloji derslerine paralel olarak bunların Klinik Bakteriyoloji laboratuarındaki kullanım alanlarını kavramaları ve bu testleri bakteri türlerinin tanımlanmasında kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: DİAGNOSTİC Bacteriology: A study guide (F.A Davis resources) 2004, Bartelt A.M,1.baskı |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Kuramsal dersler ve uygulamalar yanı sıra, öğrenciler Klinik Mikrobiyoloji laboratuarında gözlemci olarak uygulamaları görür. Öğrendiklerini uygulayabilecekleri bir araştırma projesi de hazırlar ve sunarlar |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
KAVRAMA düzeyindeki öğrenme hedeflerine yönelik olarak final sınavında bilgi ölçen sorular yanı sıra ucu açık yorum soruları da sorulmaktadır. UYGULAMA ve ANALİZ için laboratuarda verilen mikroorganizmalar üzerinde doğru işlemleri doğru sıralama ile betimleyebilmeleri beklenmektedir. Proje sunumu da öğrenme çıktıları ile ilgilidir ve öğretim üyeleri ile interaktif olarak gerçekleştirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
cem.ergon@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi, Perşembe 14:00-16:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|