Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mikrobiyoloji Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. ÖZLEM YILMAZ |
Dersi Alan Birimler |
Mikrobiyoloji Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yüksek lisans öğrencilerinin Klinik Mikrobiyoloji Laboratuvar Uygulamaları I dersini takiben etken mikroorganizmaların mikolojik, virolojik, serolojik ve immunolojik tanımlanmaları için kullanılan temel laboratuar testlerini ve bu testlerin çalışma prensiplerini öğrenmeleri; kullanım alanlarını kavramaları ve bu testleri her etken mikroorganizma türünün tanımlanmasında kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynaklar:-Larone DH. Medically Important Fungi. 5th edition. ASM Press, Washington DC, 2011. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik ve uygulamalı derslerin yapılması, ara ve yarıyıl sınavı yapılması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
KAVRAMA düzeyindeki öğrenme hedeflerine yönelik olarak final sınavında bilgi ölçen sorular sorulmaktadır. UYGULAMA ve ANALİZ için laboratuarda verilen mikroorganizmalar üzerinde doğru işlemleri yaparak tanımlamaları beklenmektedir. Ödev/ sunum da öğrenme çıktıları ile ilgili olacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mine.doluca@deu.edu.tr, ozlem.yilmaz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı-Perşembe 15:00-17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|