DERS ADI

: Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 5000 Temel Dil Becerilerinin Geliştirilmesi ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Temel dil becerilerini tanımak, geliştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel dil becerilerinin Türkçe öğretimindeki yerini kavramak
2   Okullarda temel dil becerilerini uygulanışını kavramak
3   Temel dil becerilerini etkileyen öğeleri bilmek
4   Temel dil becerilerini geliştirme yöntem ve tekniklerini bilmek
5   Temel dil becerilerini geliştirme etkinliklerin uygulamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okuma becerisi
2 Okumanın öğeleri
3 Dinleme becerisi
4 Dinleme becerisinin Türkçe öğretim programındaki yeri
5 Konuşma becerisi
6 Konuşma becerisini geliştirme yöntem ve teknikleri
7 Hazırlıklı-hazırlıksız konuşma etkinlikleri
8 ders (grup çalışması)
9 Yazma becerisi
10 Yazma becerisini geliştirme yöntem ve teknikleri
11 Görsel okuma ve görsel sunu
12 Şiir ve öğretimi
13 Dilbilgisi öğretimi
14 Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. ADALI, Oya (1983). Anadili Olrak Türkçe Öğretimi , Dil Öğretimi Özel Sayısı, TDK. SAYI: 379-380
2. AKSAN, Doğan (1998 ve 2000) Her Yönüyle Dil-Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
3. AKSAN, Doğan (1987) Türkçenin Gücü. Ankara: İş Bankası Yayınları.
4. AKYOL, Hayati (2001). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
5. BAYMUR, Fuat (1968). Türkçe Öğretimi. İstanbul: İnkılâp Kitap Evi.
6. CALP, Mehrali (2005). Özel Öğretim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi. Konya: Eğitim Kitabevi.
7. CEMİLOĞLU, Mustafa (2001). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
8. CHOMSKY, Naom (1988). Language and Problems of Knowlwdge: The ManaguaLectures. Cambridge: MIT Pres.
9. DEMİREL, Özcan (1996). Türkçe Programı ve Öğretimi. Ankara: Usem Yayınları.
10. DÖKMEN, Üstün (1994). Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine Psikososyal Bir Araştırma. Ankara: Meb Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, Soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine katılmak zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevin.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ders öncesi ve sonrası 20'şer dakika

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Grup çalışması 1 1 1
Proje Hazırlama 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Final Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.111111111
ÖK.211111111
ÖK.311111111
ÖK.411111111
ÖK.511111111