DERS ADI

: Çağdaş Türk Şiiri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 5032 Çağdaş Türk Şiiri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İBRAHİM SEÇKİN AYDIN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çağdaş Türk Şiirini ana çizgileriyle değerlendirmek, edebî oluşumları özellikleri ve temsilcileriyle tanıyabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tanzimat tan günümüze Türk şiirini bütün evreleriyle kavramak.
2   Tanzimat, Servet-i Fünûn, Fecr-i Âti, Millî Edebiyat (Beş Hececiler), Cumhuriyet Dönemi (Yedi Meşaleciler) ve Sonrası (Garipçiler, Hisarcılar, Maviciler, Yedi Tepe, İkinci Yeni) Türk Şiirini Bütün Yönleriyle ve Önemli Şahsiyetleriyle Tanıyabilmek.
3   Çağdaş Türk şiirinin özelliklerini tanımak
4   Çağdaş Türk şairlerini tanımak
5   Çağdaş Türk şiirinin seçkin örneklerini incelemek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Şiir, Şiir Sanatı ve Poetika.
2 Başlangıçtan Günümüze Poetikaların Değerlendirilmesi.
3 Şiir Türleri: Epik, Lirik, Didaktik Şiir (Yergi, Fabl, Manzum Hikâye).
4 Pastoral (İdil, Eglog, Dramatik ve Mensur Şiir).
5 Servet-i Fünûndan İkinci Yeni ye Kadar Mensur Şiir Çalışmaları.
6 Şiirde Estetik, Duygu, Hayal, Fikir.
7 Şiirde Anlam Yoğunluğu, Dil ile İçerik Arasındaki İlişki.
8 Genel tekrar, ders değerlendirme
9 Şiirde İmge. Şiirde Kapalılık ve Açıklık Meselesi.
10 Şiir Dilinde Kısa ve Eksiltili Anlatım, Göstergeler ve Anlam Çerçevesi.
11 Şiir Dilinde Sapmalar, Yinelemeler.
12 Şiirde Ahenk. Armoni (Aliterasyon, Asonans), Ritm (Vezin , Kafiye, Redif).
13 Saf Şiir ve Temsilcileri Hakkında Düşünceler; Şiirde Form Meselesine Genel Bir Bakış.
14 Şiirde Dil, Üslûp ve Edebiyat Sanatları.
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Erdoğan Alkan, Şiir Sanatı.
2. Cem Dilçin, Örnekleriyle Türk Şiir Bilgisi.
3. Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri (1-2).
4. Doğan Aksan, Şiir Dili ve Türk Şiir Dili; Cumhuriyet Döneminden Bugüne Örneklerle Şiir Çözümlemesi.
5. Nurullah Çetin, Şiir Çözümleme Yöntemi.
6. İsmail Çetişli, Metin Tahliline Giriş 1 (Şiir).
7. Suut Kemal Yetkin, Şiir Üzerine Düşünceler.
8. Mehmet Yalçın, Şiirin Ortak Paydası: Şiirbilime Giriş; 2. Kuram ve Çözümlemeler.
9. Şerif Aktaş, Şiir Tahlili Teori- Uygulama.
10. Hüseyin Tuncer, Edebiyat Araştırma ve İncelemeleri.
11. Hece Türk Şiiri Özel Sayısı.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru- Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

seckin.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 9 117
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.114225322
ÖK.214225322
ÖK.351222141
ÖK.422311144
ÖK.543432121