DERS ADI

: Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5032 Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. DUYGU ÇETİNGÖZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, okul öncesi eğitimde program geliştirmenin temel ilkelerini, planlama ve etkinliklerin nasıl yapılacağını, programda yer alan yöntem ve teknikleri, öğrenme çevresinin düzenlenmesini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul öncesinde program geliştirmenin önemini anlayabilir.
2   Okul öncesinde program geliştirmenin temel ögelerini kavrayabilir.
3   Okul öncesinde program geliştirmenin temel ilkelerini kavrayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul öncesi dönemde aile, öğretmenler ve çocuk için iyi bir çevre. Anlatım, Tartışma, soru cevap
2 Ev-okul etkileşimi ve rehberlik teknikleri Anlatım, Tartışma, sorucevap
3 Oyunun önemi Anlatım, Tartışma, soru cevap
4 Program geliştirme Anlatım, Tartışma, soru cevap
5 Dil Sanatları Anlatım, Tartışma, soru cevap
6 Yaratıcılık, sanat ve duyusal ifadeler Anlatım, Tartışma, soru cevap
7 Müzik ve hareket eğitimi Anlatım, Tartışma, soru cevap
8 Ara sınav
9 Bilim ve teknoloji Anlatım, Tartışma, soru cevap
10 Matematik Anlatım, Tartışma, soru cevap
11 Sosyal bilgiler ve alan çalışmaları Anlatım, Tartışma, soru cevap
12 Değerler eğitimi etkinlikleri Anlatım, Tartışma, soru cevap
13 Geçiş Etkinlikleri Anlatım, Tartışma, soru cevap
14 İletişim becerileri ve sosyal becerilerin geliştirilmesi Anlatım, Tartışma, soru cevap
15 Program yönetimi sağlama Anlatım, Tartışma, soru cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Taylor, J. B. (1999). A curriculum guide for preschool children. Merrill: New Jersey.
Roopnarie, J.L., Johson, J.E. (2000). Approaches to early chilhood education. Merrill: New Jersey.
Beaty, J. (2000). Skills for Preschool Teachers. Merrill: New Jersey.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygucetingoz@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 2 14 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Proje Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 254

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.132324234535
ÖK.242434234542
ÖK.343244234253