DERS ADI

: Karşılaştırmalı Sosyal Bilgiler Ders Kitapları İncelemesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSB 5056 Karşılaştırmalı Sosyal Bilgiler Ders Kitapları İncelemesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MUSTAFA ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı sosyal bilgiler eğitimin gelişimini, amaçlarını ve sorunlarını açıklama, sosyal bilgiler eğitimi etkileyen etmenleri karşılaştırmalı olarak irdeleme. Sosyal bilgiler eğitiminin sorunlarını karşılaştırmalı olarak tartışma. Türkiye de okutulan sosyal bilgiler ders kitapları ile diğer eğitim sistemlerinde okutulan sosyal bilgiler ders kitaplarını karşılaştırmalı olarak ilişkilendirmedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste gerçekleştirilecek okuma, tartışma aktivitelerine katılan ve ödevleri yapan öğrencilerin; karşılaştırmalı sosyal bilgiler eğitimin gelişimi, amaçları ve sorunlarını tanımlayabilme; sosyal bilgiler eğitimini etkileyen etmenleri karşılaştırmalı olarak açıklayabilme; sosyal bilgiler eğitim sorunlarını karşılaştırmalı olarak tartışabilme; çesitli ülkelerin eğitim sistemlerinde okutulan sosyal bilgiler ders kitaplarını, Türkiye de okutulan sosyal bilgiler ders kitapları ile karşılaştırarak benzerlikleri ve farklılıkları değerlendirebilmeleri beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, amaçları ve sorunları
3 Dünyada ve Türkiye de karşılaştırmalı eğitim
4 Eğitimi etkileyen etmenleri karşılaştırmalı olarak irdeleme
5 Türk eğitim sisteminin yapısı
6 AB ülkelerinin eğitim sistemlerine genel bakış
7 ABD sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi
8 ABD sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi, Ara Sınav
9 İngiltere sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi
10 Rusya sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi
11 Almanya sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi
12 Çin sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi
13 Norveç ve Finlandiya sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi
14 Fransa sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar
Chapin, J.N. & Messick, R. G. (2012). Elementary Social Studies, 5th Edition. Boston: Allyn and Bacon.
Fuchs, E. (2011). Current Trends in History and Social Studies Textbook Research , Journal of International Cooperation in Education, 14 (2), 17-34.
https://www.socialstudies.org/positions/global_and_international_education
Linda S. L. & Cynthia A. T. (2010). Handbook of Research in Social Studies Education. New York: Routledge.
Martell, C. C. (2017). Social Studies Teacher Education: Critical Issues and Current Perspectives. Charlette: IAP Press.
Sarheed, M. M. (2015). A Comparative Analysis of the Objectives of the National Education in the United States, Jordan, Saudi Arabia, China and Japan , Journal of Education and Practice, 6 (12), 59-70.
Zhao, Y. vd. (2007). Comparison of Social Studies Education in the United States, China, and South Korea , International Journal of Social Education, 21 (2), 91-122.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Birden fazla yöntem kullanılır. Seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri yarıyıl içi çalışma notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar yarıyıl içi çalışma ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Proje Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 40 40
Proje Ödevi 1 3 3
Final Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155555