DERS ADI

: Sosyal Bilgiler Eğitiminde Kaynak Analizi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSB 5047 Sosyal Bilgiler Eğitiminde Kaynak Analizi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MUSTAFA ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı sosyal bilgiler eğitimi alan yazınındaki temel başvuru niteliğinde eserler başta olmak üzere yayınların analizini yapmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste gerçekleştirilecek okuma, tartışma aktivitelerine katılan ve ödevleri yapan öğrencilerin, sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili literatürü tanımlayabilme ve kaynakları analiz edebilmesi beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, amaçları ve sorunları Almanya sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi
2 Dünyada ve Türkiye de karşılaştırmalı eğitim Çin sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi
3 Eğitimi etkileyen etmenleri karşılaştırmalı olarak irdeleme Norveç ve Finlandiya sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi
4 Türk eğitim sisteminin yapısı Final sınavı
5 AB ülkelerinin eğitim sistemlerine genel bakış
6 Ara Sınav
7 ABD sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi
8 İngiltere sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi
9 Rusya sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi
10 Fransa sosyal bilgiler ders kitaplarının analizi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akengin, H. (2014). Hikayelerle Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınevi.
Chapin, J.N. & Messick, R. G. (2012). Elementary Social Studies, 5th Edition. Boston: Allyn and Bacon.
Linda S. L. & Cynthia A. T. (2010). Handbook of Research in Social Studies Education. New York: Routledge.
Marlow, L. & Inman, D. (2015). Activating the Primary Social Studies Classroom. Lanham: Scarecroweducation.
Martell, C. C. (2017). Social Studies Teacher Education: Critical Issues and Current Perspectives. Charlette: IAP Press.
Martorella, P. & Beal, C. (2012). Social Studies for Elementary Classrooms. New Jersey: Merrill Prentice Hall.
Poppe, C. A. & Matre, N. V. (2014). Social Studies Learning Centers for the Primary Grades. New York: The Center for Applied Research in Education.
Safran, M. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınevi.
Sever, R. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Birden fazla yöntem kullanılır. Seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Birden fazla yöntem kullanılır. Seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma .

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155555