DERS ADI

: Coğrafya Öğretimi ve Sorunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSB 5035 Coğrafya Öğretimi ve Sorunları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. HASAN ÇUKUR

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders Coğrafyanın, hedefleri, yöntemleri ile öğretim yöntem ve teknikleri bakımından yaşanan sorunlara dikkat çekmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Coğrafya dersinin amaçlarını bilir.
2   Coğrafya dersinin hedeflerini bilir.
3   Coğrafya öğretim yöntem ve tekniklerini bilir
4   Öğretim sırasındaki sorunları bilir
5   Coğrafya dersiyle mekân/yaşanılan çevre arasında ilişki kurmayı bilir
6   Derste edinilen bilgilerin nasıl uygulayabileceğini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Coğrafyanın tanımı ve amaçları,
2 Coğrafya araştırma yöntemleri
3 Coğrafya araştırma yöntemleri
4 Coğrafyada Metodoloji
5 Coğrafyada Metodoloji
6 Coğrafyanın öğretim hedefleri
7 Coğrafyanın öğretim hedefleri
8 Ara Sınav
9 Örnek bir ünitede öğretim yöntemlerinin uygulama aşamalarının incelenmesi
10 Örnek bir ünitede öğretim yöntemlerinin uygulama aşamalarının incelenmesi
11 Coğrafya Öğretimindeki sorunlar-Ders kitapları
12 Coğrafya Öğretimindeki sorunlar-öğrencinin coğrafyaya yönelik tutumu
13 Coğrafya Öğretimindeki sorunlar- öğretmenin coğrafyaya yönelik tutumu
14 Genel değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çukur H., Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarına Eleştirel Bakış, ,1. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, (15-17 Mayıs 2003) Ankara 2004
Çukur H., İlköğretim İkinci Kademe Ders Kitaplarındaki (Sosyal Bilgiler) Coğrafya Konularına Eleştirel Bakış, ,1. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, (15-17 Mayıs 2003) Ankara 2004
Çukur H., Coğrafya Öğretkiminin Hedefleri ve Coğrafi Bilgi Sistemleri, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 18, İzmir, 2005
Doğanay, H., Coğrafyada Metodoloji, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları No: 187, İstanbul, 1993
Doğanay H., Coğrafya Öğretim Yöntemleri, Aktif Yayınevi, Erzurum 2002,
Erden M., Sosyal Bilgiler Öğretimi, Alkım Yayın evi, İstanbul, 2000
Güngördü E., Coğrafyada Öğretim Yöntemleri, İlkeler ve Uygulamalar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma ve sunu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hasan.cukur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 3 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 5 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.14352
ÖK.24352
ÖK.34352
ÖK.44352
ÖK.54352
ÖK.6432