DERS ADI

: Temel Eğitim Sürecinde Öğretim Tasarımı ve Teknoloji Entegrasyonu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5062 Temel Eğitim Sürecinde Öğretim Tasarımı ve Teknoloji Entegrasyonu SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. İLYAS YAZAR

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin ana hedefi temel eğitim süreçlerinde öğretim tasarımı unsurlarını kullanarak öğretim programları ile teknoloji entegrasyonunu yürürlükteki öğretim yaklaşımı ilkelerine göre yapmak bu konudaki öğretici bilinci geliştirerek farkındalığı artırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Eğitim, Öğrenme ve Öğretim kavramları Öğretim Teknolojileri arasındaki ilişkileri açıklayabilme
2   2. Çoklu öğrenme ortamlarının bileşenlerini örneklendirerek açıklayabilme
3   3. Çoklu öğrenme ortamlarında teknolojinin rolünü tartışabilme
4   4. Tekno-pedagoji ve teknoloji entegrasyonu kavramlarının ilköğretimde öğretim programı tasarımındaki rolünü açıklayabilme
5   5. Temel eğitimde teknoloji entegrasyonu araştırmalarında yeni eğilimler ve araştırma olanaklarını tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim, öğrenme, öğretim ve öğretim teknolojileri İlişkisi
2 Temel öğrenme akımları: Davranışçılık, Bilişselcilik, Oluşturmacılık
3 Öğretim ortamının temel bileşenleri ve temel öğretim teorisi
4 Öğretim Teorileri
5 Öğretim Sistemi Tasarımı
6 Öğretim Tasarım Modelleri
7 Öğretim Tasarımı Modelleri Karşılaştırma
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ödev sunumları
9 TPCK: Tekno-pedagojik içerik tasarımı
10 Proje Çalışması (İlköğretim müfredatına yönelik teknoloji tabanlı öğretim programı geliştirme)
11 Proje Çalışması (İlköğretim müfredatına yönelik teknoloji tabanlı öğretim programı geliştirme)
12 Proje Çalışması (İlköğretim müfredatına yönelik teknoloji tabanlı öğretim programı geliştirme)
13 Proje Çalışması (İlköğretim müfredatına yönelik teknoloji tabanlı öğretim programı geliştirme)
14 Proje Çalışması: Öğretim tasarımı sürecinde teknoloji entegrasyonu konusunda yeni araştırma ölçütlerinin tartışılması
15 Proje teslimi ve değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aklan, C., Eğitim Teknolojisi , Anı Yayıncılık, 1998.
Charles, M. R. (1983). Instructional Design Theories and Models: An Overview of Their Current Status. New York, NY:Routledge.
Çilenti, K., Eğitim Teknolojisi ve Öğretim , Yargıcı Matbaası, 1998.
Doğan, H., Teknoloji Eğitimi , A.Ü.Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 1983.
Ergin, A., Öğretim Teknolojisi İletişim , Pegem, 1995.
Hamilton, B. (2007). IT's Elementary!: Integrating Technology in the Primary Grades, Washington,DC:ISTE
Ocak, M.A. (2011). Öğretim tasarımı, kuramlar, modeler ve uygulamalar, Ankara:Anı.
Reigeluth, C.M. (1999). Instructional-Design Theories and Models: A New Paradigm of Instructional Theory. (Volume II). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Assoc.
Reiser,R. & Dempsey, V (2001). Trends and Issues in Instructional Design and Technology NewYork,NY:Prentice Hall
Schunk, D. H. (2012). Learning theories: An educational perspective (6th ed.). Boston, MA: Pearson.
Senemoğlu, N. (2011). Gelişim öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara:Pegem.
Şendağ, S. & Duran, M. (2012). Comparing preservice teachers` perceptions of online problembased learning and online instructor-led learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 31 (2012), 212 217. doi:10.1016/j.sbspro.2011.12.044
Şendağ, S. & Odabaşı, H. F. (2009). Effects of an online problem based learning course on content knowledge acquisition and critical thinking skills. Computers & Education, 53(1), 132-142.
Şendağ, S. (2008). Web de yeni eğilimler: Öğrenme ortamlarına entegrasyonu. 8.Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı Bildirileri Kitabı (ss.995-1001),1, 06-09 Mayıs, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye.
Şendağ, S. (2009). Çevrimiçi probleme dayalı öğrenme uygulama örnekleri, In Eralp Altun (Ed.) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümleri için Özel Öğretim Yöntemleri I-II (pp.321-368). Pegem:Ankara,Turkey.
The AACTE Committee on Innovation and Technology (Editor) (2008). Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) for Educators New York, NY:Routledge

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı uygulamalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 PR Proje
3 BNS BNS ODV * 0.40 + PR * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ödev sunumları ve proje çalışması ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. İlyas YAZAR
i.yazar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 8 96
Ödev Hazırlama 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 12 12
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Ödevi 1 5 5
Proje Final Sunumu 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1344544555235344
ÖK.2234544555135334
ÖK.3455555555235355
ÖK.4455555555135355
ÖK.5355555555235355