DERS ADI

: İlkokul Derslerinde Yapılandırmacı Etkinlik Tasarımı ve Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5060 İlkokul Derslerinde Yapılandırmacı Etkinlik Tasarımı ve Geliştirme SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sınıf öğretmenliği yüksek lisans öğrencisinin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bir etkinlik/ürün/materyal tasarlayıp geliştirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavramları bilir.
2   İlkokul dersleri öğretim programlarının özelliklerini tanır.
3   Tasarım ve geliştirme araştırmasının aşamalarını kavrar.
4   Tasarım ve geliştirme araştırmasına ilişkin yabancı dilde yapılmış araştırmaları inceler.
5   Yapılandırmacı paradigmaya uygun bir ders planı/materyali/ürünü tasarlar ve geliştirir.
6   Tasarlayıp geliştirdiği planı/materyali/ürünü değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme-öğretme süreci ile ilgili temel kavramlar
2 İlkokul dersleri öğretim programlarının özelliklerini-1
3 İlkokul dersleri öğretim programlarının özelliklerini-2
4 Yapılandırmacı paradigmada öğrenci merkezli eğitim
5 Yapılandırmacı paradigmada etkinlik/ürün/materyal üretme süreci
6 Tasarım ve geliştirme araştırmasının aşamaları
7 Tasarım ve geliştirme araştırmasına ait araştırmalar-1
8 Ara Sınav, Tasarım ve geliştirme araştırmasına ait araştırmalar-1
9 Tasarım ve geliştirme araştırmasına ait araştırmalar-2
10 Bir ilkokul dersine ait ders planı/materyali/ürünü tasarlama
11 Bir ilkokul dersine ait ders planı/materyali/ürünü geliştirme-1
12 Bir ilkokul dersine ait ders planı/materyali/ürünü geliştirme-2
13 Tasarlayıp geliştirdiği planı/materyali/ürünü değerlendirme
14 Geliştirilen etkinlik, ürün ve materyallerin raporlaştırılması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17.baskı). Ankara: Pegem A Yayınları.
-Demirel, Ö. (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler. Pegem A yayıncılık: Ankara.
-Demirel, Ö. (2002). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara, Pegem A Yayıncılık.
-Duman, B. (2007). Neden Beyin Temelli Öğrenme Ankara: Pegem A Yayıncılık.
-Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş.
-Pratt, David. (1980). Curriculum: Design and Development. San Diego: Harcourt Brace Jovanovich Pub.
-Ün Açıkgöz, K. (2008). Aktif Öğrenme (10. Baskı). İstanbul: Seçil Ofset.
-Filiz Büyükalan, Sevil(2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Ankara, Pegem A Yayıncılık
-Seferoğlu, S. S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
-Akademik dergiler, makaleler, tezler, kongre, sempozyum kitap ve kitapçıkları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Proje Tabanlı Öğrenme
3. Soru-Yanıt Tekniği
4. Tartışma Yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Öğrencilerin öğrenme düzeyi ara sınav ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. Öğrencilerin hazırladıkları sunumlar ya da ödevler doğrudan ara sınav notuna eklenecektir.
3. Yıl sonu sınavı yazılı sınav ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenme düzeyleri ara sınav ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. Öğrenci sunumu ya da ödevleri ara sınav notuna eklenerek değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin % 70 ine katılım zorunludur.
2. Etik olmayan her türlü davranış disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuncaycanbulat@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri saat 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Ödev Hazırlama 13 3 39
Sunum Hazırlama 13 3 39
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.154434545
ÖK.254434545
ÖK.354434545
ÖK.454434545
ÖK.554434545
ÖK.654434545