DERS ADI

: Hayat Bilgisi Öğretimi ve Yeni Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5091 Hayat Bilgisi Öğretimi ve Yeni Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ HANİFE KESKİN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Hayat Bilgisi Öğretiminde yeni yaklaşımlar hakkında bilgilendirmek; kendi sınıflarında kullanabilir hale getirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Hayat Bilgisi Öğretmeni Olarak kazandırılması planlanan becerilerin geliştirebilirliğini kazanma
2   2. Hayat Bilgisi Öğretimin vizyonunu kavrama
3   3. Hayat Bilgisi Öğretiminde kişisel niteliklerin önemini kavrama
4   4. Hayat Bilgisi Öğretiminde etkili öğretim yöntemlerini kullanma
5   5. Etkili, bütünleşmiş ve çok boyutlu Hayat Bilgisi ders planı hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtılması ve Giriş
2 İlköğretimde Hayat Bilgisi Öğretiminin amacı, içeriği, süreci
3 Programın temel yaklaşımı ve yapısı
4 Eğitim ve Becerileri Geliştirme
5 Bilimsel Süreç Becerileri
6 Anlatım, sunum, gösterme, tartışma, soru-cevap, örnek olay, dinleme becerisini geliştirme
7 İşbirlikli Öğrenme
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Hayat Bilgisi Öğretiminde dramanın yeri ve önemi
10 Hayat Bilgisi Öğretiminde bir eğitim aracı olarak oyun ve oyuncak
11 Hayat Bilgisi Öğretiminde çocuk müzeleri, Bilim, Teknoloji ve Keşif Merkezleri ile eğitim
12 Hayat Bilgisi Öğretiminde kavramlar; yöntem ve teknikler
13 Hayat Bilgisi Öğretiminde öğrenme alanları ve temalarla ilgili Çocuk Kitapları incelenmesi
14 Hayat Bilgisi Öğretiminin Sorunları
15 Final sınavı
16 Hayat Bilgisi Öğretiminde bir eğitim aracı olarak oyun ve oyuncak

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Artun, A (2006). Müze ve Eleştirel Düşünce, Sanat Müzeleri 2. İstanbul: İletişim Yayınları
Üstündağ, T. (2006). Yaratıcılığa Yolculuk. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
San, İ.(2003), (Ed), Drama ve Öğretim Bilgisi, 2.Baskı, Ankara, Natural Yayınevi
Florida, R.(2002) The rise of the creative Class Basic Books, New York

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 10 4 40
Sunum Hazırlama 10 4 40
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1553552555345423
ÖK.2542452554234322
ÖK.3411341533345213
ÖK.4552442554234322
ÖK.5422342533345223