DERS ADI

: Sınıf Öğretmenliği ve Çocuk Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5012 Sınıf Öğretmenliği ve Çocuk Edebiyatı SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MEHMET ÖZER

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yaratıcı çocuk edebiyatı bilicini, Öğrenme stratejilerini ve programını geliştirebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya ve Türk Çocuk Edebiyatının Ana Çizgilerini bilebilme.
2   Çocuk Edebiyatı Türleri(şiir, hikâye, roman, çizgi roman, tiyatro, geleneklik türler: fantastik öyküler)ni bilme ve derinliğine kavrayabilme.
3   Çocuk yayınlarını takip edebilme, yapıcı katkı sağlayabilme.
4   Çocuk Edebiyatında Öğrenme stratejilerini geliştirebilme.
5   Çocuk edebiyatı programını geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk ve Yaratıcılık.
2 Dünya Çocuk Edebiyatının Ana Çizgileri.
3 Türk çocuk edebiyatının ana çizgileri,
4 Çocuk Edebiyatı Türleri, Kategorileri: Çocuk hikâye ve romanları Türkçedeki belli başlı temsilcileri, Çizgi roman ve çocuk.
5 Çocuk tiyatrosu, Çocuk oyunları.
6 Çocuk şiirleri, ninniler, tekerlemeler.
7 Geleneksel Türler: masal, Efsaneler, halk hikâyeleri, Fabllar, Destanlar, Bilmeceler; Fantezi: Modern fantastik öyküler, bilim kurgu.
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara sıınav
9 Çocuk ve TV, Çocuk Programları.
10 Çocuklar için bilgi kaynakları, Sınıf kitaplıkları, Çocuk kütüphaneleri Bilgi kitapları, öğretici yayınlar, tarih, gezi, biyografi vb. kitapları, ansiklopediler, sözlükler.
11 Sınıfta Çocuk Edebiyatı; temel okuma programlarının oluşturulması. Okuma Motivasyonu: Sınıf ortamının okuma amaçlı düzenlenmesi, sınıf kitaplığının oluşturulması.
12 Okul dışı okuma programlarının düzenlenmesi.
13 Sınıf Öğretmenliğinde, çocuk edebiyatı açısından Çok kültürlülük.
14 Çocuk edebiyatı programının geliştirilmesi.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A.Ferhan Oğuzkan, Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle Çocuk Edebiyatı, Ankara 2b.1979 Alemdar Yalçın, Gıyasettin Aytaş, Çocuk Edebiyatı, Akçağ y. Ankara 2b. 2003, 286s.İnci San, Sanatsal Yaratma Çocukta Yaratıcılık, İş Bankası y. Ankara 1979
Kemal Demiray, Açıklamalı Çocuk Edebiyatı Antolojisi, İnkılâp veİstanbul1977,495s.
Mustafa Ruhi Şirin(Haz):99 Soruda Çocuk Edebiyatı, Çocuk Vakfı y.İstanbul 1994, 288s.
Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı1987,Gökyüzü y. İstanbul,1987, 689s.
Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı1988, İstanbul,1988, 374s.
Mustafa Ruhi Şirin; Çocuk Edebiyatı Yıllığı1989, İstanbul,1989, 400s
Mustafa Ruhi Şirin, Çocukluğun Kozası ve Kültür ve Kitap ve Edebiyat, İz y. İstanbul 1998, 141s.
Mustafa Ruhi Şirin; Masal Atlası, İz y. İstanbul,1988, 152s.
Nihal Kuyumcu, Çocuk Tiyatrosu, Mitos Boyut y.İstanbul 2000,144s.
Nilüfer Tuncer, Çizgi Roman ve Çocuk, Çocuk Vakfı y. İstanbul 1993 330s.
Sedat Sever, Çocuk ve Edebiyat, Kök y. Ankara 2003,208s.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösterme, tartışma, soru-cevap, örnek olay,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ödev ve sunumlar ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.ozer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 10 70
Vize Sınavına Hazırlık 2 15 30
Final Sınavına Hazırlık 3 20 60
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15544151551114155
ÖK.25544151551114155
ÖK.35544151551114155
ÖK.45544151551114155
ÖK.55544151551114155