Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. SUAT TÜRKOGUZ |
Dersi Alan Birimler |
Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste fen eğitiminde görsel öğrenme stilinin önemi ortaya konması, kavram ve zihin haritalama tekniklerinin görsel öğrenme aracı olarak tanıtılması, görsel öğrenme ile teknoloji ilişkilendirilmesi, fen ve teknoloji, ders kitaplarının görsel öğrenme açısından incelenmesi, fen ve sanat ilişkisinin görsel öğrenmeyle irdelenmesi, grafik tasarım ve modelleme tekniklerinin görsel öğrenme stilinde kullanılması hedeflenmiştir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Gilbert, J.K.(2005). Visualization in Science Education, Springer. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ev ödevi, Öğrenci dosyaları, Yarıyıl içi çalışma notları, Final sınavı, Dönem raporu, araştırma raporu. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilerin ödevleri yarıyıl çalışma notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir. |
Değerlendirme Kriteri |
Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
suat.turkoguz@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı-16:00; Perşembe-16:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|