DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Öğrenme Teorileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 5028 Matematik Eğitiminde Öğrenme Teorileri ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ELİF TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Matematik öğrenmede önemli olan teorileri kavratma ve değerlendirilebilme becerisi kazandırma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenmede önemli olan bazı anahtar kavramları bilme
2   Matematik eğitiminde önemli olan öğrenme teorileri bilme
3   Matematik öğrenmede önemli olan teorileri negatif ve pozitif yanları ile değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik eğitiminde öğrenme yaklaşımlarının tarihsel gelişimi
2 Öğrenmede Oluşturmacı yaklaşım (temel kavramlar)
3 Bilişsel oluşturmacılık
4 Sosyo-kültürel oluşturmacılık
5 Radikal oluşturmacılık
6 Matematik Eğitiminde önemli olan bazı araştırmacıların öğrenme teorilerinin incelenmesi (Piaget)
7 Matematik Eğitiminde önemli olan bazı araştırmacıların öğrenme teorilerinin incelenmesi (Vygotsky)
8 Ödev sunumu
9 Matematik Eğitiminde önemli olan bazı araştırmacıların öğrenme teorilerinin incelenmesi (Bruner)
10 Matematik Eğitiminde önemli olan bazı araştırmacıların öğrenme teorilerinin incelenmesi (Skemp)
11 Matematik öğrenmede önemli bazı anahtar kavramlar (sccaffolding)
12 Matematik öğrenmede önemli bazı anahtar kavramlar (meta-cognition)
13 Matematik öğrenmede önemli bazı anahtar kavramlar (self-regulation)
14 Öğrenme ile ilgili alanda yapılmış bazı makalelerin incelenmesi
15 Final sınavı (sunum)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gauvain, M.ve Cole,M. (1997). Readings on the Development of Children, London: Freeman Pub.
Ernest, P. (1991).The Philosophy of Mathematics Education, London: The Farmer Press.
Skemp, R. (1993). The Philosophy ofLearning Mathematics, London: Penguen boks.
Steffe, L., Nesher, P., Cobb, P. (1996). Theories of Mathematical Learning. London.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, sunum, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 8 6 48
Proje Ödevi 1 1 1
Task Sonu Öğrenci Değerlendirme (TSÖD) 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 193

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1324455
ÖK.23244254
ÖK.33244254