DERS ADI

: Analiz Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 5024 Analiz Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ŞERİFE FAYDAOĞLU

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İlköğretim Matematik öğretmenliği lisans öğretimindeki Analiz derslerini etkinliklerle, matematiksel modelleme kullanarak, teknolojiden yararlanarak görselleştirerek öğretmek. Ayrıca İlköğretim Matematik öğretmenliği lisans öğretimindeki Analiz derslerini çeşitli matematiksel yöntemler kullanmaya izin verecek şekilde gerçek hayat problemlerini matematik diliyle ifade etmek, açıklamak ve çözümler üretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Analiz dersindeki temel kavramları kavrayabilme
2   İlköğretim matematik öğretmenliği lisans öğretimindeki Analiz dersini yeni yaklaşımları araştırabilme
3   İlköğretim matematik öğretmenliğinde Analiz öğretimiyle diğer disiplinler arasındaki ilişkileri araştırabilme
4   Analiz derslerinde matematiksel modelleme becerisi kazanabilme ve bu becerileri
5   Analiz derslerinde teknolojiden yararlanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sayılar kavramını etkinlik temelli öğretimle öğretmek.
2 Analiz derslerinde kullanılan bazı geometrik hesaplamaları(Harmonik, Geometrik ve Aritmetik Ortalama) görselleştirme yoluyla öğretmek
3 Matematiksel modelleme, teknoloji destekli öğretim, etkinlik temelli öğretim kavramları.
4 Bağıntı kavramının teknoloji destekli öğretimi
5 Fonksiyon kavramının teknoloji destekli öğretimi
6 Limit kavramının matematiksel modelleme kullanarak öğretimi
7 Türev kavramının matematiksel modelleme kullanarak öğretimi
8 Ara Sınav
9 Türevin geometrik uygulamalarını görselleştirme yardımıyla öğretmek
10 Belirsiz İntegral kavramının teknoloji destekli öğretimi
11 Belirli İntegral kavramının teknoloji destekli öğretimi
12 Belirsiz İntegral kavramının matematiksel modelleme kullanarak öğretimi
13 Belirli İntegralin geometrik uygulamalarını teknoloji destekli öğretimden yararlanarak öğretmek
14 Belirli İntegralin geometrik uygulamalarını nümerik analiz yöntemlerinden yararlanarak görselleştirme yoluyla öğretmek
15 Dersin genel değerlendirilmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Altun Altun, M. (2010). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri İçin Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7.
Altun, M. (2010). İlköğretim İkinci Kademede ( 6, 7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları, ISBN 975-96523-0-7.
Özalp,N.(2006).Matematiksel Modelleme(Fen,Mühendislik ve Sosyal Bilimlerde),Ankara:Gazi Kitabevi,ISBN 9789756009697.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serife.faydaoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 8 6 48
Final Ödevi 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 193

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1455535554444444
ÖK.2455535554444444
ÖK.3455535554444444
ÖK.4455535554444444
ÖK.5455535554444444