DERS ADI

: Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 5020 Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin Gelişimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL YEŞİLDERE İMRE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Matematiği öğretme bilgisinin bileşenlerini kavrama ve gelişimini hedefleyen pedagojik yaklaşımları inceleme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pedagojik alan bilgisi kuramsal yapısını kavrayabilme
2   Matematik eğitiminde pedagojik alan bilgisi olgusunu konu edinen kuramsal çerçeveleri kavrayabilme
3   Matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerinin gelişimini sağlayan stratejileri kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pedagojik alan bilgisi olgusu: Ortaya çıkış kaynağı ve bileşenleri
2 Matematik eğitiminde yer alan pedagojik alan bilgisi modelleri-Lee Shulman ve PCK kuramsal çerçevesi
3 Matematik eğitiminde yer alan pedagojik alan bilgisi modelleri-Deborah Ball ve MKT kuramsal çerçevesi
4 Matematik eğitiminde yer alan pedagojik alan bilgisi modelleri-Tim Rowland ve KQ kuramsal çerçevesi
5 Pedagojik alan bilgisinin gelişimine yönelik makale inceleme ve tartışma-Baxter, J. A. & Lederman, N. G. (1999). Assessment and content measurement of pedagogical content knowledge, In Gess-Newsome, Julie (Ed). Examining pedagogical content knowledge: The construct and its implications for science education (pp. 147 162). Hingham, MA, USA: Kluwer Academic Publishers.
6 Pedagojik alan bilgisinin gelişimine yönelik makale inceleme ve tartışma-Ponte, J.P. & Chapman, O. (2008).Pre-service mathematics teachers knowledge and development (pp.223-261). In Lynn English (Ed). Handbook of International Research in Mathematics Education, New York: Routledge.
7 Pedagojik alan bilgisinin gelişimine yönelik makale inceleme ve tartışma-Yeşildere İmre, S.& Akkoç. H. (2012). Investigating the development of pre-service mathematics teachers pedagogical content knowledge of generalising number patterns through school practicum, Journal of Mathematics Teacher Education, 15, 207 226
8 Pedagojik alan bilgisinin gelişimine yönelik makale inceleme ve tartışma
9 Pedagojik alan bilgisinin gelişimine yönelik makale inceleme ve tartışma
10 Pedagojik alan bilgisinin gelişimine yönelik makale inceleme ve tartışma
11 Öğrenci araştırma ödevi sunumu
12 Öğrenci araştırma ödevi sunumuÖğrenci araştırma ödevi sunumu
13 Öğrenci araştırma ödevi sunumu
14 Öğrenci araştırma ödevi sunumu
15 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kovarik, K. (2008). Mathematics educators and teachers perceptions of pedagogical content knowledge. Unpublished Doctorate Dissertation, Colombia University.
Park, S., Oliver, J.S. (2008). Revisiting the conceptualisation of pedagogical content knowledge (PCK): PCK as a conceptual tool to understand teachers as Professionals, Research in Science Education, 38, 261 284.
Ponte, J. & Brunheira, L. (2001). Analysing practice in preservice mathematics teacher education, Mathematics Education Research Journal, 3, 16-27.
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15, 4 14.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma- inceleme, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.yesildere@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 8 6 48
Sunum hazırlama 5 6 30
Proje Ödevi 1 1 1
Proje Final Sunumu 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1543455
ÖK.235445545
ÖK.34543545