DERS ADI

: Madde Yapısı ve Mekanik Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5007 Madde Yapısı ve Mekanik Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GAMZE SEZGİN SELÇUK

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı





Program geliştirme ilkelerini öğrenmek, ortaöğretim ve lisans düzeyinde mekanik üniteleri için günlük planlar yapmak, çeşitli öğretim etkinlikleri hazırlamak ve uygulamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortaöğretim ve lisans düzeyinde mekanik üniteleri için; günlük planlar ve çeşitli öğretim etkinlikleri hazırlanabilmeli,
2   Günlük planlar ve çeşitli öğretim etkinlikleri hazırlanabilmeli,
3   Uygulayabilmeli,
4   Analiz edilebilmeli,
5   Değerlendirilebilmeli.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Program geliştirme ilkeleri
2 Program geliştirme ilkeleri
3 Hedefler ve hedef davranışların yazımı
4 Hedefler ve hedef davranışların yazımı
5 Öğrenme kuramları, öğretim stratejileri, yöntemleri ve tekniklerini inceleme.
6 Öğrenme kuramları, öğretim stratejileri, yöntemleri ve tekniklerini inceleme.
7 Öğrenme kuramları, öğretim stratejileri, yöntemleri ve tekniklerini inceleme.
8 Ara Sınav+ Öğrenme kuramları, öğretim stratejileri, yöntemleri ve tekniklerini inceleme.
9 Kuvvet, hareket, Newton un hareket yasaları üniteleri için uygulamalar yapma
10 Kuvvet, hareket, Newton un hareket yasaları üniteleri için uygulamalar yapma
11 Kuvvet, hareket, Newton un hareket yasaları üniteleri için uygulamalar yapma
12 Yeryüzünde hareket ünitesi için uygulamalar yapma
13 İtme ve momentum ünitesi için uygulamalar yapma
14 Enerji ünitesi için uygulamalar yapma.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar



1. Öğretimi Planlama ve Değerlendirme, S. Tan ve A. Erdoğan.
2. Fizik Öğretimi, YÖK- Dünya Bankası MEGP Öğretmen eğitimi Dizisi,1997,Ankara.
3. Program Geliştirme Seminer Notları, DEÜ BEF Fizik Eğitimi AD.
4. Ortaöğretim fizik ders kitapları.
5. Fen ve Mühendislik için Fizik, R. A. Serway den çev., editör K. Çolakoğlu, Palme yay.,Ankara.
6. Fizik eğitimi dergileri ve internet.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri





Düz anlatım, tartışma, deney, grup çalışması, ödev- proje.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

yazılı sınav, ödev

Değerlendirme Kriteri





Sınavlar, ödev.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devama önem verilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri




gamze.sezgin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dışı boş saatler

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 7 3 21
Vize Sınavına Hazırlık 7 3 21
Ödev Hazırlama 6 10 60
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14444355
ÖK.24553455355
ÖK.34454344355
ÖK.4555444444455
ÖK.5555454554455