DERS ADI

: Fizik Eğitiminde Görsel Öğrenme ve Grafik Düzenleyiciler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5054 Fizik Eğitiminde Görsel Öğrenme ve Grafik Düzenleyiciler SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GAMZE SEZGİN SELÇUK

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Görsel öğrenmenin önemini ve fizikte kullanımını kavrayabilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Grafik örgütleyiciler ile ilgili kavram ve terimleri bilme
2   Görsel öğrenme ve teknolojiyi birleştirebilme
3   Grafik örgütleyiciler ile ilgili fizik eğitimi araştırmalarını takip edebilmede interneti kullanabilme
4   Microsoft Word ve bazı özel yazılım programları ile grafik örgütleyiciler oluşturabilme
5   Grafik örgütleyiciler ile ilgili bir fizik eğitimi araştırması tasarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Görsel düşünme ve öğrenme nedir
2 Görsel öğrenmenin gücü
3 Görsel öğrenme ve teknolojinin kombinasyonu
4 Grafik Örgütleyicilerin tanımı ve grafik örgütleyicilerin sınıflanması
5 Fizik I' deki grafik örgütleyici örnekleri
6 Fizik II' deki grafik örgütleyici örnekleri
7 Grafik örgütleyicilerin Microsoft Word ve bazı özel yazılım programları ile oluşturulması
8 Ara Sınav + Grafik örgütleyicilerin Microsoft Word ve bazı özel yazılım programları ile oluşturulması (devam)
9 Grafik örgütleyicilerin Microsoft Word ve bazı özel yazılım programları ile oluşturulması (devam)
10 Grafik örgütleyiciler ile ilgili fizik eğitimi araştırmaları
11 Grafik örgütleyiciler ile ilgili fizik eğitimi araştırmaları (devam)
12 Grafik örgütleyiciler ile ilgili fizik eğitimi araştırması tasarımı
13 Grafik örgütleyiciler ile ilgili fizik eğitimi araştırması tasarımı (devam)
14 Grafik örgütleyiciler ile ilgili fizik eğitimi araştırması tasarımı (devam)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Frank et al. (2007). Graphic Organizers for Science, Incentive Publications.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, Soru-cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınav, ödev

Değerlendirme Kriteri

sınav, ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devama önem verilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gamze.sezgin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dışı saatler

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 6 10 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 7 3 21
Vize Sınavına Hazırlık 7 3 21
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13532
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.5554322