DERS ADI

: Eğitimde Radyasyon ve Risk

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5051 Eğitimde Radyasyon ve Risk SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MUSTAFA BAKAÇ

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Fen eğitiminde radyasyon riskini anlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 Eğitimde radyasyon riskini söyleyebilme
2   2 Gıda ışınlamasının önemini söyleyebilme
3   3 Radyasyonun, radyasyon tiplerinin, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarının günlük yaşamla ilişkisini söyleyebilme
4   4 Radyasyonu, radyasyon tiplerini, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarını günlük yaşamdaki yerini söyleyebilme
5   5 Radyasyonu, radyasyon tiplerini, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarını günlük yaşamdaki yerini söyleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Eğitimde risk nedir
2 2 Eğitimde radyasyon riski nedir
3 3 Radyasyon ve riskini sunmak ve tartışmak. Bir rapor hazırlamak
4 4 Radyasyon ve riskini sunmak ve tartışmak. Bir rapor hazırlamak
5 5 Art ortam radyasyonunu değerlendirmek, radyasyon ışınlanmasının doğal kaynakları (kapalı ve açık alan uygulamaları)
6 6 Art ortam radyasyonunu değerlendirmek, radyasyon ışınlanmasının doğal kaynakları (kapalı ve açık alan uygulamaları)
7 7 Öğrencilerin iyonize radyasyon ve radyoaktiviteyi anlamaları
8 8 Arasınav
9 9 Radyasyon ve radyoaktiviteyi halkın anlaması (sınıfta)
10 10 Radyasyon ve radyoaktiviteyi halkın anlaması (açık alan ve laboratuar uygulaması)
11 11 Doğa-fen /sosyal Bilimleri eğitiminde radyasyonun kullanımı(sınıfta)
12 12 Doğa /sosyal Bilimleri eğitiminde radyasyonun kullanımı (açık alan ve laboratuar uygulaması)
13 13 Doğa-fen /sosyal Bilimleri eğitiminde gıda ışınlanmasının önemi (sınıfta)
14 14 Doğa-fen /sosyal Bilimleri eğitiminde gıda ışınlanmasının önemi (açık alan ve laboratuar uygulaması)
15 15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

N. Tsoulfanidis. 1993. Radyasyonun ölçülmesi ve deteksiyonu. Hemisphere Publishing Corporation.
K. S. Krane. Çeviren B. Şarer. 2001. Nükleer Fizik II. Palme yayınları
J. Farkas.2001. Gıda Işınlanması: Teori ve uygulamalar. Wiley/ Interscience yayınları
N. Dyson, 1993. Tıp ve Biyolojide Uygulamaları ile Radyasyon Fiziği, Ellis Harward Yayınları
İnternet

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, grup çalışması, aktif öğrenme yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.bakac@deu.edu.tr Tel ofis: 0232 3012382

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 13 2 26
Ödev Hazırlama 13 2 26
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 177

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555333
ÖK.2555333
ÖK.3555333
ÖK.45553333
ÖK.55553333