DERS ADI

: Fizik ve Fizik Eğitiminde Terminoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5047 Fizik ve Fizik Eğitiminde Terminoloji SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GAMZE SEZGİN SELÇUK

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Fizik ve fizik eğitimindeki terim ve kavramları kavrayabilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fizik ve fizik eğitimindeki terimleri, kavramları ve deyimleri bilme
2   Fizik eğitimi alan yazınını takip edebilmede İngilizceyi kullanabilme
3   İngilizce yazılmış fizik eğitimi alan yazınını takip edebilmede interneti kullanabilme
4   Uzmanlık alanında iletişim amaçlı İngilizceyi kullanabilme
5   Uzmanlık alanında terim ve kavramları uygun bir şekilde kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fizik ve fizik eğitimi terminolojisi ile ilgili genel bilgiler
2 Fizikte geçen terim, kavrama ve deyimlerin anlamlarını öğrenme
3 Fizikte geçen terim, kavrama ve deyimlerin anlamlarını öğrenme (devamı)
4 Fizikte geçen terim, kavrama ve deyimlerin anlamlarını öğrenme (devamı)
5 Fizikte geçen terim, kavrama ve deyimlerin anlamlarını öğrenme (devamı)
6 Fizik eğitiminde geçen terim, kavrama ve deyimlerin anlamlarını öğrenme
7 Fizik eğitiminde geçen terim, kavrama ve deyimlerin anlamlarını öğrenme (devamı)
8 Ara Sınav+Fizik eğitiminde geçen terim, kavrama ve deyimlerin anlamlarını öğrenme (devamı)
9 Fizik eğitiminde geçen terim, kavrama ve deyimlerin anlamlarını öğrenme (devamı)
10 Fizik eğitiminde geçen terim, kavrama ve deyimlerin anlamlarını öğrenme (devamı)
11 Metin okuma ve eğitsel oyunlar ile terimleri kullanma
12 Metin okuma ve eğitsel oyunlar ile terimleri kullanma (devamı)
13 Metin okuma ve eğitsel oyunlar ile terimleri kullanma (devamı)
14 Metin okuma ve eğitsel oyunlar ile terimleri kullanma (devamı)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Longman Illustrated Science Dictionary. Arthur Godman (1983). Longman York Press.
2. Eğitim Terimleri Sözlüğü. Özcan Demirel ve Kamile Ün (1987). Ankara: Şafak Matbaası

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, Soru-cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli test, ödev

Değerlendirme Kriteri

test ve ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devama önem verilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gamze.sezgin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dışı boş saatler

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 6 10 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 7 3 21
Vize Sınavına Hazırlık 7 3 21
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13
ÖK.235
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.5355