DERS ADI

: Fizik Tarihi ve Fizik Eğitimine Yansımaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5012 Fizik Tarihi ve Fizik Eğitimine Yansımaları SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RABİA TANEL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencileri, fizik tarihi ve fizik tarihinin fizik eğitimi üzerindeki etkilerine ilişkin bilgi sahibi yapmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziğin alt alanlarına göre fizik bilgilerinin tarihsel gelişimini bilme
2   Fizik bilgilerinin gelişimine katkıda bulunmuş bilim insanlarını tanıma
3   Fizik tarihi boyunca bilim insanlarının özverili çalışmaları sonucu gelişen bilimsel bilginin önemini kavrayabilme
4   Fizik öğretiminde fizik tarihinden yararlanma
5   Fizik tarihinin fizik eğitimi üzerine yansımalarını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mekanik Tarihçesi
2 Mekanik tarihi boyunca gelişen fizik bilgilerinin fizik eğitimine yansımaları
3 Termodinamik Tarihçesi
4 Termodinamik tarihi boyunca gelişen fizik bilgilerinin fizik eğitimine yansımaları
5 Elektrik Tarihçesi
6 Elektrik tarihi boyunca gelişen fizik bilgilerinin fizik eğitimine yansımaları
7 Manyetizma Tarihçesi
8 Manyetizma tarihi boyunca gelişen fizik bilgilerinin fizik eğitimine yansımaları
9 Optik Tarihçesi
10 Optik tarihi boyunca gelişen fizik bilgilerinin fizik eğitimine yansımaları
11 Modern Fizik Tarihçesi
12 Modern Fizik tarihi boyunca gelişen fizik bilgilerinin fizik eğitimine yansımaları
13 Astronomi Tarihçesi
14 Astronomi tarihi boyunca gelişen fizik bilgilerinin fizik eğitimine yansımaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Fiziğin Kültürel Tarihi, Zeki Tez, Doruk Yayınları, İstanbul, 2008
2. Büyük Fizikçiler Galileo'dan Hawking'e Büyük Hayatlar, William H. Cropper,
Oğlak Yayınları, 2005
3. Büyük Fizikçiler - Galileo'dan Yukava'ya, Ioan James, İş Bankası Kültür Yayınları / İnceleme - Araştırma Dizisi, İstanbul, 2013
4. İnternet
5. İlgili alan yazını çalışmaları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması, soru-yanıt, ödev, proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

rabia.tanel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 13 6 78
Ödev Hazırlama 5 10 50
Final Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.121211533113
ÖK.221211533113
ÖK.3422211343213
ÖK.45535115532243
ÖK.5535525552255