DERS ADI

: Eğlenceli Fizik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5037 Eğlenceli Fizik SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. RABİA TANEL

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilere fizik öğretimini daha eğlenceli hale getirebilecek ve disiplinler arası ilişkiyi kurabilecek örnekler sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fizik öğretiminde kullanılabilecek eğlenceli örnekler verme
2   Resim, müzik gibi sanat dalları ile fizik arasındaki ilişkileri kavrayabilme
3   Çocuk oyunları ve oyuncaklarında yer alan fizik kurallarını söyleme
4   Spor oyunları, bilgisayar oyunları ve çizgi-animasyon filmlerinden fizik öğretiminde yararlanma
5   Fiziğin eğlenceli ve ilgi çekici bir şekilde öğretilmesine yönelik çözüm önerileri geliştirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Resim sanatındaki fizik (renkler)
2 Resim sanatındaki fizik (optik olaylar)
3 Müzik sanatındaki fizik (titreşimler)
4 Müzik sanatındaki fizik (sesin özellikleri)
5 Müzik sanatındaki fizik (rezonans)
6 Çizgifilmler ve animasyon filmlerde fizik yasalarına uygun olan olaylar
7 Çizgifilmler ve animasyon filmlerde fizik yasalarına uygun olmayan olaylar
8 Bilgisayar oyunlarındaki fizik (angry birds vb.)
9 Bilgisayar oyunlarındaki fizik (angry birds vb.)-devamı
10 Spor oyunlarında yer alan fizik (futbol, golf, tenis vb.)
11 Çocuk oyunlarında yer alan fizik
12 Çocuk oyuncaklarında yer alan fizik (hacıyatmaz, su içen kuş vb.)
13 Fiziğin eğlenceli ve ilgi çekici bir şekilde öğretilmesine yönelik çözüm önerileri
14 Fiziğin eğlenceli ve ilgi çekici bir şekilde öğretilmesine yönelik çözüm önerileri-devamı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Müzik Enstrumanlarına Fiziksel Bir Bakış Emel Bek, Gazi Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü, Fizik Eğitimi Anabilim Dalı,Tez, Ankara 2009.
2. Disiplinlerarası Yaklaşım: Müzik, Fizik, Matematik Örneği, Özge Turna, Mualla Bolat, Sercan Keskin, X.Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, tam metin bildiri
(http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2292-28_05_2012-12_44_31.pdf)
3. Müzik Fiziği, Ayhan Zeren, Pan Yayıncılık,Haziran 2003.
4. The Physics of Music, Alexander Wood, Publisher: Chapman & Hall, 1975.
5. Art and Physics: Parallel Visions in Space, Time, and Light, Leonard Shlain, BookshackUSA, 1993
6. Physics in the Arts, P.U.P.A. Gilbert, Willy Haeberli, Academic Press, 2008.
7. Teaching Introductory Undergraduate Physics Using Commercial Video Games, Soumya D Mohanty and Sergio Cantu, Phys. Educ. 46 (5) 570, 2011.
8. Angry Birds: The physics phenomenon, MacIsaac, Dan, The Physics Teacher, Volume 49, Issue 6, pp. 399-399 (2011).
9. Çeşitli fizik kitapları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması, soru-yanıt, ödev, proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

rabia.tanel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 13 6 78
Ödev Hazırlama 5 10 50
Final Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1522412531
ÖK.2521235312
ÖK.3521235312
ÖK.45212135312
ÖK.5555544353255