DERS ADI

: Ortaöğretim Fiziğinin Sınırları Üzerine Argüman Temelli Yaklaşım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5015 Ortaöğretim Fiziğinin Sınırları Üzerine Argüman Temelli Yaklaşım SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SERAP KAYA ŞENGÖREN

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ortaöğretimde verilen fizik konularında bir takım yaklaşımlar benimsenerek ve konularda ayrıntılı açıklamalar atlanarak içerik sınırlamasına gidilir. Bu durum bu konularda hatalı genellemeler yapılmasına ve fiziksel gerçekliğin dışına çıkılmasına neden olur. Bu dersin amacı öğrencilerin, ortaöğretim fizik programında verilen bir takım konuların içeriğindeki sınırlılıkların farkına varmalarını sağlamak, bu konulardaki bilgilerini ileri düzeye taşımak ve bu sırada argüman (dayanak) oluşturma becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortaöğretim fizik programında seçilen konuların içeriklerindeki sınırlılıkları belirleyebilme
2   Bu sınırlılıklardaki yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olma
3   Sınırlandırılmış konulara yönelik bilimsel argümanlar oluşturmak
4   Bu konulardaki fiziksel gerçekliğe yönelik ileri derecede bilgi sahibi olma
5   Sınırlandırma getirilmiş fizik konuları hakkında bilimsel düşünme becerilerini geliştirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Argüman nedir
2 Seçilmiş bilimsel argümanları tartışma ve değerlendirme
3 Bilimsel argümanlar oluşturma
4 Ortaöğretim mekanik konularındaki sınırları belirleme ve bu konularda argümanlar oluşturma
5 Ortaöğretim mekanik konularındaki sınırları belirleme ve bu konularda argümanlar oluşturma
6 Ortaöğretim optik konularındaki sınırları belirleme ve bu konularda argümanlar oluşturma
7 Ortaöğretim optik konularındaki sınırları belirleme ve bu konularda argümanlar oluşturma
8 Ortaöğretim optik konularındaki sınırları belirleme ve bu konularda argümanlar oluşturma
9 Ortaöğretim ısı-sıcaklık konularındaki sınırları belirleme ve bu konularda argümanlar oluşturma
10 Ortaöğretim ısı-sıcaklık konularındaki sınırları belirleme ve bu konularda argümanlar oluşturma
11 Ortaöğretim elektrik konularındaki sınırları belirleme ve bu konularda argümanlar oluşturma
12 Ortaöğretim elektrik konularındaki sınırları belirleme ve bu konularda argümanlar oluşturma
13 Ortaöğretim manyetizma konularındaki sınırları belirleme ve bu konularda argümanlar oluşturma
14 Ortaöğretim manyetizma konularındaki sınırları belirleme ve bu konularda argümanlar oluşturma
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. R. A. Serway ve R. Beichner, Temel Fizik , P. M. Fen ve Mühendislik İçin Fizik , Çeviri Editörü K. Çolakoğlu, Ankara 2002, 5. Baskı
2. Berkeley Fizik Serisi, Çev. A. Aydınuras, 1990.
3. Hect E and Zajac A, (1974) Optics. Addison Wesley Publishing Company, Reading
Massachusetts
4. DuschI, R. A., & Osborne, J. (2002). Supporting and promoting argumentation discourse in science education. Studies in Science Education, 38,39-72
5. Kuhn, D. (1993). Science as Argument: Implications for teaching and learning scientific thinking. Science Education,77(3), 319-337. Thomas R.T. and Gunstone, R. F., Probing understanding, The falmer pres.
6. Erduran, S. & Jimenez-Aleixandre, Maria. P., (Eds.) (2007). Argumentation in science education:
Perspectives from Classroom-Based Research. Dordrech: Springer.
7. Ortaöğretim fizik kitapları
4. İlgili literatür

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

tartışma, grup çalışması, argümantasyon (dayanaklandırma)uygulamaları, ödev.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

dönemiçi çalışmaları ödevler ve sunumlar şeklindedir. Final sınavı klasik sınavdır.

Değerlendirme Kriteri

ödevlerin ve bu ödevlere yönelik sunumların nitelikleri, zamanında teslim ve final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.kaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

her dönem güncellenen programa göre değişiklik göstermektedir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1,5 18
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Sunum Hazırlama 6 6 36
Ödev Hazırlama 6 8 48
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.2553
ÖK.35554
ÖK.45334
ÖK.55354