DERS ADI

: Fizik Eğitiminde Kritik Düşünme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5035 Fizik Eğitiminde Kritik Düşünme SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SERAP ÇALIŞKAN

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Fizik eğitiminde kritik düşünme eğilim ve becerileri bilgisini kavrayıp, bu becerileri uygulamak ve ölçmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kritik düşünmenin terimleri ve boyutlarını tanımlayabilme.
2   Fizik eğitiminde kritik düşünmenin yerini ve önemini kavrayabilme.
3   Fizik eğitiminde kritik düşünme eğilimlerini kazandırma yollarını kavrayabilme.
4   Fizik eğitiminde kritik düşünme becerilerini kazandırabilme.
5   Fizik eğitiminde kritik düşünme eğilim ve becerilerini ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilme, bunları kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kritik düşünme nedir
2 Kritik düşünme eğilimleri ve becerileri nelerdir
3 Kritik düşünmenin boyutları nelerdir
4 Fizik eğitiminde kritik düşünmenin yeri ve önemi
5 Fizik eğitiminde kritik düşünme ile ilgili çalışmaları inceleme
6 Fizik eğitiminde kritik düşünme eğilim ve becerilerinin gelişiminde rol alabilecek farklı öğretim yöntemleri ve tekniklerini tartışma
7 Ara Sınav, Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi
8 Fizikte sınıf içi etkinliklerde kritik düşünmeyi geliştirme çalışmalarına örnek bir uygulama dersi tasarlama
9 Fizikte problem çözme etkinliklerinde kritik düşünmeyi geliştirme çalışmalarına örnek bir uygulama dersi tasarlama
10 Fizikte laboratuvar etkinliklerinde kritik düşünmeyi geliştirme çalışmalarına örnek bir uygulama dersi tasarlama
11 Fizikte ortaöğretim düzeyinde bir ders için kritik düşünmeyi geliştirme çalışmalarına örnek bir uygulama tasarlama
12 Kritik düşünme eğilim ve becerilerini ölçme ve değerlendirme
13 Fizikte kritik düşünme eğilimleri ve becerilerini ölçme ve değerlendirme aracı geliştirme
14 Fizikte kritik düşünme eğilimleri ve becerilerini ölçme ve değerlendirme aracı geliştirme (devam)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Eleştirel Düşünme Öğretimi Etkinlikleri
Planlama - Uygulama ve Değerlendirme, Dr. Ahmet Kurnaz, Eğitim Kitabevi
2) Eleştirel Düşünme, Orhan Özdemir, Kriter Basım Yayın Dağıtım.
3) Konu ile ilgili alanyazındaki tez ve makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 ODV Ödev
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav (%30), Ödev/Sunum (%10), Final Sınavı (%60)

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav, Ödev/Sunum ve Final sınavı öğrencinin başarı notunu belirler [Ara Sınav (%30), Ödev/Sunum (%10), Final Sınavı (%60)]

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.caliskan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi ders saatleri dışında

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Ödev Hazırlama 13 6 78
Sunum Hazırlama 13 4 52
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 249

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1244
ÖK.2544
ÖK.354443
ÖK.45544343
ÖK.555443423