DERS ADI

: Kimya Eğitiminde Argümantasyon Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5036 Kimya Eğitiminde Argümantasyon Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AYBÜKE PABUÇCU AKIŞ

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri, kimya eğitiminde argümantasyon uygulamalarının hazırlanması, kullanılması ve değerlendirilmesi hakkında bilgilendirmektir. Ayrıca, argümantasyon uygulamalarının eğitim aracı olarak derslerde etkili şekilde kullanılmasının sağlanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kimya derslerinde argümantasyon uygulamaları için gerekli ortamı hazırlayabilme
2   2. Kimya derslerinde argümantasyon uygulamalarını değerlendirebilme
3   3. Sesli ve yazılı argümantasyonların kalitesini değerlendirebilme
4   4. Argümantasyonun epistemik yönlerini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Bilimde epistemik uygulamalar
2 2. Argümantasyon Öğreniminin Temelleri
3 3. Fen Sınıflarında Yapılan Argümantasyon Çalışmalarının Metodolojik Temelleri
4 4. Argümantasyonun Sosyal Yönleri
5 5. Sosyo-bilimsel konularda Bilimsel Tartışmaların Kullanılması
6 6. Fen Eğitiminde Örnek Argümantasyon Uygulamaları
7 7. Kimya Eğitiminde Örnek Argümantasyon Uygulamaları
8 8. Argümantasyon Uygulamaları için Örnek Öğrenme Ortamlarının Hazırlanması
9 9. Teknoloji Destekli Argümantasyon Ortamları
10 10. Argümantasyon Kalitesinin Değerlendirilmesi
11 11. Derslerde Kullanılan Argümantasyon Uygulamalarının Kalitelerinin Arttırılması
12 12. Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme
13 13. Ödev sunumları
14 14. Ödev sunumları
15 15. Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
* Aydeniz, M., Pabuccu, A., Cetin, P. S., & Kaya, E. (2012). Argumentation and students conceptual understanding of properties and behaviors of gases, International Journal of Science and Mathematics Education, 10(6),1303-1324. Doi:10.1007/s10763-012-9336-1.
* Erduran, S., & Jimenez Aleixandre, M. P. (Eds.) (2007). Argumentation in science education: perspectives from classroom-based research. Dordrecht: Springer. Erduran, S. & Pabuccu, A. (2012).
* Bonding Chemistry and Argument: Teaching and Learning Argumentation through Chemistry Stories. University of Bristol, UK http://www.bristol.ac.uk/education/news/2012/63.html
* Erduran, S. & Pabuccu, A. (2015). Promoting argumentation in the context of chemistry stories, Book Chapter in Relevant Chemistry Education- From Theory to Practice, Ingo Eilks and Avi Hofstein (eds.), ISBN Hardcover: 9789463001748, Sense Publishers, Rotterdam, p. 143-161.
*Erduran, S., Simon, S. & Osborne, J. (2004). Tapping into argumentation: Developments in the application of Toulmin s Argument Pattern for studying science discourse. Science Education, 88(6), 915 933.
*Jiménez-Aleixandre, M., Rodríguez, A. & Duschl, R. (2000). Doing the lesson or doing science : Argument in high school genetics. Science Education, 81(11), 533 559.
*Pabuccu, A. & Erduran, S. (2016). Investigating students engagement in epistemic and narrative practices of chemistry in the context of a story on gas behavior, Chemistry Education Research and Practice, 17, 523-531. Doi:10.1039/C6RP00011H.
* Pabuccu, A. & Erduran, S. (2017). Beyond rote learning in organic chemistry: The infusion and impact of argumentation in tertiary education, International Journal of Science Education, 39(9), 1154-1172. Doi: 10.1080/09500693.2017.1319988.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma yapma, Proje hazırlama, tartışma, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, tartışma ve sunum materyallerinin değerlendirmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aybuke.pabuccuakis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günü 14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Proje Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155554
ÖK.255555
ÖK.35555554
ÖK.4554555