DERS ADI

: Kimya Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5027 Kimya Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerileri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, kimya öğrenmede bilimsel süreç becerilerini açıklayabilmeyi, bilimsel süreç becerilerini tespit etmede kullanılabilecek yöntemler ve bu becerileri geliştirmeyi hedefleyen öğretim yöntemleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kimya eğitiminde bilimsel süreç becerilerini açıklayabilme
2   2. Kimya eğitiminde bilimsel süreç becerilerini içeren bir ders planı hazırlayabilme
3   3. Öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirecek öğretim etkinlikleri planlayabilme
4   4. Öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini değerlendirebilme
5   5. Bu konuda ulusal/uluslararası alanda yürütülen son çalışmalar ile ilgili bilgi sahibi olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel süreç becerilerine ilişkin tanımlar
2 Bilimsel süreç becerilerine ilişkin tanımlar
3 Bilimsel süreç becerilerine ilişkin ders materyallerinin incelenmesi
4 Bilimsel süreç becerilerine ilişkin ders materyallerinin incelenmesi
5 Bilimsel süreç becerilerine ilişkin yeni ders materyalleri geliştirilmesi
6 Bilimsel süreç becerilerine ilişkin yeni ders materyalleri geliştirilmesi
7 Bilimsel süreç becerilerine ilişkin yeni ders materyalleri geliştirilmesi
8 Bilimsel süreç becerilerine ilişkin değerlendirme yöntemleri
9 Kimya eğitiminde bilimsel süreç becerilerine ilişkin yapılmış ulusal ve uluslararası çalışmalardan örnekler
10 Kimya eğitiminde bilimsel süreç becerilerine ilişkin yapılmış ulusal ve uluslararası çalışmalardan örnekler
11 Kimya eğitiminde bilimsel süreç becerilerine ilişkin yapılmış ulusal ve uluslararası çalışmalardan örnekler
12 Ödev sunumları
13 Ödev sunumları
14 Ödev sunumları
15 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Rao, D. B., Kumari, U. N. (2008). Science Process Skills of School Students, Discovery Publishing House PVT LTD.
Saban, A. (2000). Öğrenme Öğretme Süreci Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Bell, R. L. (2007). Teaching the Nature of Science Through Process Skills, Pearson Publ.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma yapma, Proje hazırlama, tartışma, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunum materyallerinin değerlendirmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

melis.cekci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.00-14.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 3 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Final Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.455555
ÖK.555555