DERS ADI

: Teknoloji Destekli Kimya Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5023 Teknoloji Destekli Kimya Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerin kimya ve fen eğitiminde teknoloji kullanımı konusunda farkındalıklarının artırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Eğitimde teknolojinin yerini kavrayabilme
2   2. Teknoloji okur-yazarlığı konusunda bilinçlenebilme
3   3. Bilgisayar teknolojisini kullanarak ders materyali geliştirebilme
4   4. Web tabanlı eğitim konusunda beceri kazanabilme
5   5. Teknoloji destekli eğitim konusunda literatürü takip edebilme ve yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde teknoloji
2 Teknoloji dünyasında eğitim; bilişsel kavramada teknolojik gereçlerin yeri
3 Bilgisayar ortamında öğrenme ve öğretme
4 Çoklu medya kullanımı, kavram haritalarının çoklu medya ortamında incelenmesi
5 Bilgisayar ortamı ve öğrenme, web tabanlı öğrenmeye giriş
6 Bilgi teknolojisi ve öğretmen eğitimi
7 Öğretmen ve teknoloji okur-yazarlığı
8 Aktif öğrenmenin yapılandırılmasında teknolojiden yararlanma
9 Okullarda teknolojiye dayalı çoklu öğretim ortamının oluşturulması, ölçme ve testler
10 Kimya Eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ulusal literatürlerin araştırılması
11 Kimya Eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik uluslararası literatürlerin araştırılması
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Kimya eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik uygulama ödevlerinin teslimi ve değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) "The knowledge medium: designing effective computer-based learning environments", G.A. Berg, ISBN-10: 1591401038, ISBN-13: 978-1591401032, Information Science Publishing, 2002.
2) "Education and Technology: Key Issues and Debates", N. Selwyn, ISBN-10: 1441150366, ISBN-13: 978-1441150363, Continuum International Publishing Group, 2011.
3) "Preparing to Use Technology: A Practical Guide to Curriculum Integration (2nd Edition)",
B. W. O'Bannon, K. Puckett, ISBN-10: 0135084210, ISBN-13: 978-0135084212, 2009.
4) "Assistive Technology: Access for All Students (2nd Edition)", L. A. Beard, L. Bowden Carpenter, L. Johnston, ISBN-10: 0137056419, ISBN-13: 978-0137056415,Pearson, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Grup çalışması, araştırma yapma, proje hazırlama, tartışma, sunum yapma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumların değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi saat 10-12 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 9 3 27
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Ödev Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 30 30
Final Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 203

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.145
ÖK.2554434
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.555555