DERS ADI

: Kimya Eğitiminde Aktif Öğrenme-Öğretme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5015 Kimya Eğitiminde Aktif Öğrenme-Öğretme SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÜLTEN ŞENDUR

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; kimya eğitiminde kullanılan aktif öğrenme ve öğretme yöntem, teknik ve stratejilerini bilmek ve bunları ders ortamında nasıl kullanılacağını kavramaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Aktif öğrenmenin kimya eğitiminde önemini anlayabilme
2   Aktif öğrenmede öğretmen ve öğrenci özelliklerini bilme
3   Aktif öğrenmede sınıf ortamı ve öğrenci gruplarının nasıl oluşturacağını kavrayabilme
4   Aktif öğrenme ve öğretme süreçlerini kavrayabilme
5   Aktif öğrenme ve öğretmede kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilme
6   Kimya alanında kullanılan aktif öğrenme teknik ve stratejilerini kavrayabilme ve uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimya eğitiminde aktif öğrenme ve önemi
2 Kimya eğitiminde aktif öğrenmede öğrenci özellikleri
3 Kimya eğitiminde aktif öğrenmede öğretmen özellikleri
4 Kimya eğitiminde aktif öğrenme ve öğrenme kaynakları
5 Kimya eğitiminde aktif öğrenme ve öğrenme kaynakları
6 Aktif öğrenmede sınıf düzeni
7 Aktif öğrenmede grup oluşturma
8 Aktif öğrenmede grup oluşturma
9 Kimya eğitiminde aktif öğrenme-öğretme süreçleri I
10 Kimya eğitiminde aktif öğrenme-öğretme süreçleri II
11 Aktif öğrenmede ölçme ve değerlendirme
12 Kimya eğitiminde aktif öğrenme yöntemleri
13 Kimya eğitiminde aktif öğrenme teknikleri
14 Kimya eğitiminde aktif öğrenme stratejileri
15 Öğrenci ödevlerinin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Silberman, M. (2005). Active Learning: 101 Strategies to Teach Any Subject Allyn & Bacon
Yardımcı kaynaklar: Limmer, D., Le Baudour, C. (2004). Active Learning Manual. Prentice Hall

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, işbirlikli öğrenme yöntemi, bilgisayar destekli öğretim yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Ödev Hazırlama 2 20 40
Sunum Hazırlama 2 30 60
Proje Final Sunumu 1 2 2
Final Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1553
ÖK.25533
ÖK.355224
ÖK.455
ÖK.5552
ÖK.655555